Full version: vattning med slang
lissa
Jag har många växter på balkongen, så speciellt på sommaren använder jag slang eftersom rotblötorna måste bli ordentliga, men...hur gör ni med gödsel. Jag använder flytande gödsel mitt i säsongen, på våren får dom blåa kulor och /eller benmjöl, men då vattnar jag med kanna.,
Hur gör ni ???
lissa
Ingen som vattnar med slang på balkonen eller terrassen som kan ge mig råd ??? confused.gif
Fenja
Är det sommarväxter eller perenner Lissa? Sommarblommorna vattnar jag med flytande gödning en gång i veckan, perennerna gödslar jag på våren. Jag vattnar inte med slang, men nog borde du kunna lägga lite blåkorn-korn i krukorna under hela sommarsäsongen.
Mvh
Fenja
lissa
Jag har nog mest perenner och brukar ge dom lite blåkorn speciellt på våren , benmjöl till lökar o knölar, lite ,vet inte vad det heter på svenska, men det där med järn som man ger dom när dom behöver det. När jag vattnar med kannan häller jag i lite flytande ibland, men med kannan kommer jag ingen vart under sommarmånaderna, det är mest under dom andra 3 årstiderna, så det är därför jag har problemet på sommaren. Men jag ska göra som du säger, ge dom lite blåa kulor nu också.
Tack Fenja för hjälpen..du ställer alltid upp när man har problem thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon