Häromdagen hittade jag en kotte som låg och sov under min New Dawn som jag skulle gräva upp och flytta, och där låg kotten och snusade under en lövhög... Verkar som den gått i dvala, eftersom den inte verkade bry sig nåt vidare om att jag höll på att stöka runtom....
Tänkte den hade ju tid på sig att flytta självmant nu när den blivit störd, så jag gav den ett par dagar, men nej, igår låg den fortfarande där intill väggen och snusade. Så jag tog på mig mina tjockaste handskar och lyfte upp den, och bar iväg den till en skyddad lövhög i en annan del av trädgården. Den var såååå trött, protesterade inte ens när jag lyfte upp den. (Hoppas inte den är sjuk!)
Så om den är kvar i helgen ska jag bygga ett kottebo, och stoppa den i, så får vi hoppas att den stannar hos oss!
Men, så till min fråga... är det inte lite tidigt att gå och sova för vintern? Jag är som sagt lite skraj att den är sjuk eller nåt....?
Å andra sidan har det ju varit nätter kring nollan här i Stockholm redan, så den tyckte kanske att det var dags.....
Fia