Full version: Roskraft igår
svennis
Roskraft hade sticklingsförökning igår.
Jag var där igen, lärde nytt
Vi blev så många att alla inte fick plats. Ny kurs nästa tisdag
Fick nya rosor med hem, Mme Charles Baltet, burbonros.... Har någon den
Else i tagen

x.JPG

Susanna
Verkar spännande. Vet du om man behöver anmäla sig?
svennis
Hej! Klart en fördel
Det blev så många igår för då behövde man inte anmäla sig.
Hälsa från mig att jag kommer nog inte/s biggrin.gif
AnnammA
Ngn från Kristianstadstrakten som har lust med samåkning? Jag jobbade nämligen kvällen i tisdags då kursen var, och är lite sugen på att lära mig mer om sticklingsförökning, men det är ju en bit att åka...
Thé
Grrr, vi som får gäster på tisdag! För du menar den 15, eller hur?
svennis
Den 15-7, imorgon, yes.
Stick nu Venusta Pendula vid Maria Lisa o Maria Lisa också.
Honungsrosen vid planket.... yes.gif
är store katten ivägen så flytta på den biggrin.gif
Ha det så trevligt alla som tar dit. Blir säkert spännande.
Glöm nu inte att köpa färdiga rosor med hem. Det är som hittat. laugh.gif
Thé
Jag var faktiskt på Roskraft på dagen igår och köpte en Chloris. Jag passade på att fråga om det blev fler kurser, men hon kände sig alldeles överlupen av arbete, så det blir det inte. Jag får väl försöka nästa år istället.
Ezereht
Åh Chloris vill jag också ha, lyckliga dig! Fota om den blommar! *plz plz*
AnnammA
...och eftersom jag inte fick ngt napp på samåkning, och det fanns lite annat att pyssla med i trädgården blev det ingen kurs för mig heller...Men det är möjligt att det blir ett besök ändå på Roskraft, senare i sommar...Sist vi var åt det hållet var det tyvärr stängt...
Håller på och försöker göra lite sticklingar på egen hand, allt eftersom, och jag har en del från 07, som tagit sig och blev omplanterade i veckan, bl a "Francois Juranville", "Ghislaine de Féligonde", "Candy Cover" mfl.
Men det som är så speciellt med Elses sortiment är att hon har en hel del ovanliga rosor - en hel del myskroshybrider...(Jag har på hörsägen fått veta att hennes man tydligen hade någon kontakt/avtal med Lens...)Dessutom är det en trevlig skåneutfärd att åka dit, med närheten till Ale stenar.
Ezereht
synd bara det är typ 200 mil dit no.gif
Thé
CITAT (Ezereht @ 16-07-2008, 18:27) *
Åh Chloris vill jag också ha, lyckliga dig! Fota om den blommar! *plz plz*

Det kanske blir något foto nästa år; som det ser ut nu är plantan ganska klen och spretig, och den ser inte ut att ens ha tänkt tanken att blomma. Men det kommer ett nytt skott nerifrån, och jag hoppas att den kommer att frodas när den slipper stå i en liten kruka.
AnnammA
Rosorna jag fick med mig från Roskraft i våras, var inte heller så stora när jag planterade dem, men de har vuxit till sig, och tom gett en eller två blommor i år. (Jag har däremot inte några foton på dem, än så länge...Överhuvudtaget finns det en del foton på minneskortet, och på min ex-disk, som jag ännu ej lagt över på mitt album.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon