malin72
jag har fått en liten extra slant och for iväg till lokala plantshopen idag, skulle köpa stenparti växter whist.gif men kom hem med en massa annat från vill ha listan yahoo.gif så nu kommer jag väl inte kunna sova för jag vill ut och gräva crazy.gif detta kom jag hem med...
[attachment=20937:år_2008_...Medium_r.JPG] <.....detta ska väl vara Ligularia.... [attachment=20938:år_2008_...Medium_r.JPG]
[attachment=20939:år_2008_...Medium_r.JPG][attachment=20942:år_2008_..._Medium_.
jpg] vindruvn är en sukribe
[attachment=20944:år_2008_...Medium_r.JPG]

vildvinet ska växa upp på skuggsidan av husväggen, vindruvan ska växa mot garagevägg sen får vi se rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
stenpartiväxter blev buskar och klätterväxter biggrin.gif tänka såååå fort man hittar allt annat man vill ha.... fina köp har du då gjort i alla fall yes.gif
malin72
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 09-07-2008, 23:26) *
stenpartiväxter blev buskar och klätterväxter biggrin.gif tänka såååå fort man hittar allt annat man vill ha.... fina köp har du då gjort i alla fall yes.gif

:giggle: men idag blev det mitt första stenparti....åkte tillbaka och köpte en massa nytt och så här gjorde jag...
[attachment=21016:år_2008_919.jpg] här är platsen....
[attachment=21017:år_2008_921.jpg] här är blommorna som ska dit
[attachment=21018:år_2008_924.jpg] nästan klart....
[attachment=21019:år_2008_927.jpg] så här blev det sweatingbullets.gif giggle.gif gud vad det var skojj att göra ett stenparti tummenupp.gif
Lady Hamilton
bravo.gif Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat yahoo.gif

Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde mad.gif
Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt dunno.gif bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 11-07-2008, 11:19) *
bravo.gif Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat yahoo.gif
Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde mad.gif
Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt dunno.gif bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt

thanks.gif nä torkan är inte skojj..usch och fy,trots att det regnar då och då känns det hel torrt g.gif men hm har ni inga rudbeckia hos dig, det fanns olika där jag handlar, vilken söker du??? Om jag nu kommer iväg på odliat resan (coh det ska jag hoppas jag) så kanske jag kan ta med en uppåt whist.gif
Helen i Piteå Zon 5
Fint stenparti Malin! yes.gif Själv påbörjade jag på ett förra hösten och är nästan klar.... fattas bara lite stenar på duken....
malin72
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-07-2008, 13:09) *
Fint stenparti Malin! yes.gif Själv påbörjade jag på ett förra hösten och är nästan klar.... fattas bara lite stenar på duken....

tack tack...ja mitt är ju inte så stort så jag höll på hela dagen igår bara för att det var så kul fniss idag får jag lida för det ryggen värker med det var det värt så fort jag går runt hörnan och tittar på det blush.gif kanska att vi skulle be om ett stenparti forum...det är roligt att hjälpa till och få tips och ideér tummenupp.gif vi har ju damm mm flirting.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 11-07-2008, 12:05) *
thanks.gif nä torkan är inte skojj..usch och fy,trots att det regnar då och då känns det hel torrt g.gif men hm har ni inga rudbeckia hos dig, det fanns olika där jag handlar, vilken söker du??? Om jag nu kommer iväg på odliat resan (coh det ska jag hoppas jag) så kanske jag kan ta med en uppåt whist.gif

Augusti är en väldigt bra månad för odlait-resor whist.gif ............Och det jag söker är den vanliga
Rosa
[attachment=21044:images.jpg]

i olika varianter angel_not.gif
Överbölingen
Intressant att följa ditt stenpartis tillblivelse. Håller just på att fylla resterande 3 kubik med sand. Har stått stilla ett tag på grund av problem med att få sanden kvar på grund av lutningen. Ca 30 %. Men granstockar diagonalt och fiskbensläggning där det är som brantast fixar det nog ett 15tal år framöver.
Blir spännande att följa dina växters framfart. Jag har laddat med ett femtontal arter i barnkammren. Mest lewisior och saxifragor men en del dianthus och primulor också. Samt en sandkörsbärsbuske. Tänker prova daggranunkeln där också fast den hos oss stortrivs i lerjord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon