Full version: Löjtnanshjärta
Vildljung
Hej!

På hela framsidan av min lilla stuga har jag buskar av löjtnanshjärta. Det är helt otroligt vackert när de blommar men när den blomningen är över så klipper jag ner allt. Då har jag en tråkig rabatt som behöver göras något fint med. Har ni något tips? Kan jag plantera något som kommer när buskarna är borta? Eller kvävs de av de tidiga buskarna? Eller ska jag bara sätta ner ettårsplantor och pelargoner?
Jag skulle vilja ha stockrosor mot väggen. Finns det något annat gammalt som skulle passa?
Anette
fröhamstern
hej hej. stockrosor är väl utmärkt! mina blommar fortfarande o höjden är allt ifrån 1-2,5m.
du kan ju även sätta fänrikshjärtan. liknar lite löjtnansj. men är lägre o blommar hela sommarn o hösten.mina blommade sept ut. o spara l-hjärtanas blad, dom e ju fina i sej.mysig höst
blomkronan
Vill du ha stockroser så skynda dig så hinner du få ner dom i backen nu... Då kan du ha dom ute i vinter under en massa löv och dom kommer upp ivår av sig själva tummenupp.gif när det är dax, då kan du få dom att blomma tidigt. Annars ska du så dom i feb-mars inomhus och om du vill ha många kommer dom ta en massa plast och tid, lite jobb i vår att skola in dom för ute livet unsure.gif Det är mindre jobb om du sätter dom nu menar jag flirting.gif Beror förstås var du bor? Hos mig Zon 2 kan man så nu, innan frosten har kommer allt för ofta...
fröhamstern
CITAT (blomkronan @ 12-10-2008, 23:44) *
Vill du ha stockroser så skynda dig så hinner du få ner dom i backen nu... Då kan du ha dom ute i vinter under en massa löv och dom kommer upp ivår av sig själva tummenupp.gif när det är dax, då kan du få dom att blomma tidigt. Annars ska du så dom i feb-mars inomhus och om du vill ha många kommer dom ta en massa plast och tid, lite jobb i vår att skola in dom för ute livet unsure.gif Det är mindre jobb om du sätter dom nu menar jag flirting.gif Beror förstås var du bor? Hos mig Zon 2 kan man så nu, innan frosten har kommer allt för ofta...

va bra, ja funderade på att kunna så nu om d gick,men hur vet ja att fröna är mogna? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon