shootking
Har planeterat rädisor i mitt land. Satte dem ganska sent (kommer ej ihåg exakt).

Nu löpter de amok ovan jord. Under jord händer ingenting! "Blasten" är över en halvmeter och ligger i stort sett ner på marken. Själva rädisorna är små, ynkliga och lite "skrynkliga", kanske 2-3 cm breda och 5-6 cm långa. Ser inte aptitliga ut alls!

Vad har jag gjort för fel? Skulle gärna vilja lyckas ta fram små, fina, spröda rädisor nästa sommar

/Shootking
KURT
Det är inget fel på rädisorna, men de bör inte odlas mitt under sommaren, vår eller sensommar fungerar bättre:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;hl=r%E4disor
Åsa, mälardalen zon 2
Testa och se om plantorna sätter fröbaljor istället, rädisbaljor är goda i sallader och dyl.
shootking
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 10-07-2008, 14:24) *
Testa och se om plantorna sätter fröbaljor istället, rädisbaljor är goda i sallader och dyl.

Fröbaljor? Sorry, det där var lite för avancerat för mig. Vad är fröbaljor?

/S
KURT
CITAT (shootking @ 10-07-2008, 13:49) *
Fröbaljor? Sorry, det där var lite för avancerat för mig. Vad är fröbaljor?

/S

Låt dem blomma, och sedan bildar de fröbaljor. Bara för att man sår rädisor, så behöver man inte nödvändigtvis äta de underjordiska delarna, precis som man kan så t ex rödbetor för att äta blasten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon