Österläge
Skrev just ett inlägg i tråden om Göteborgs lustgårdar, gör även en egen tråd om det för att varna!

Jag har köpt Kulturarvskortet för 120 kr, mycket för att man då skulle få gratis inträde i Trädgårdsföreningen under utställningen juni-sep. Men idag när jag var där, så står det i deras entré att Kulturarvskortet endast gäller ett besök!! Jag visade mitt häfte där det inte står något om det och sa att de kan ju inte ändra i efterhand, när jag redan köpt kortet på premisserna att jag får gå in hela året! Så gör man bara inte!! rtfm.gif Tjejen i kassan kunde ju inte så mycket göra, sa bara att hon visste det men att "de har ändrat informationen efteråt", men till slut släppte hon faktiskt in mig ändå, med telefonnr till "han som har bestämt det". De hade hans nr på post-it-lappar så jag var knappast den första (eller sista) som blev sur...

Om det var Trädgårdsföreningen som hade ändrat sig eller Svenskt kulturarv som hade skrivit fel fick jag inte helt klart för mig, men det tänker jag ta reda på när jag ringer numret på lappen! ranting.gif

Så tänk på det om ni tänkt köpa Kulturarvskortet, att det gäller inte alls hela året som det står utan bara en gång på just Trädgårdsföreningen!!!

För övrigt var Trädgårdsföreningen jääättefin, rekommenderar vekrligen ett besök under utställningen!!
Ingrid Zon3
Hur ska de kunna hålla reda på vilka som använt sitt kort och vilka som inte har det?

Sen är kortet förmånligt ändå tycker jag, ett par tre museibesök eller liknande på ett år så är man ju på plus. Jag tror jag köpt det 10 år i sträck och rekommederar det till alla som är det minsta intresserade av kultur.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men får dom bara så ändra på allt????

Uteplatsen ringde du numret du fick?

Jag var ju på väg att köpa detta kortet, tur att jag inte gjorde det.
Österläge
Jo de skulle skriva en signatur på kortet, så de kunde se att man hade varit där en gång.

Ja jag ringde, o det var en på Trädgårdsföreningen, han sa att det berodde på ett missförstånd mellan Trädgårdsför o Sv Kulturarv som har kortet, Trädgårdsför hade aldrig menat att det skulle gälla mer än en gång. Han lät lite trött o sa att om de öht ska få utställningen att gå runt måste de få in lite intäkter... Vilket man ju iofs förstår! De hade iaf beslutat att sälja sitt eget årskort för 210 istället för 260 kr till alla med Läsvärdet, som hade köpt Kulturarvskortet med Läsvärdet (köp 2 betala för 1). Alltid nåt, men det är ju ändå dubbla priset mot Kulturarvskortet, som dessutom har andra erbjudanden...

Javisst är kortet förmånligt ändå, men det är ju lurigt när det står fel info... Nu har de ändrat på hemsidan så det står rätt, men alla som redan köpt lär ju inte kolla där, det står ju inget om det i häftet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon