Moggelito
Hejsan!

I vår trädgård finns det två stora rabatter med singel runtom som numera nästan bara har ogräs i sig. En gång i tiden har det varit ordning i landet med jordgubbar, rosor och andra vackra växter. Då vi inte har tid eller lust att fixa med så stora rabatter/land så vill vi anlägga en gräsmatta istället. Lite mer fotbolls-och barnvänligt smile.gif Vi har börjat kratta bort singlet och har tänkt att lägga ut rullgräs över det och landet med ogräs. Tror ni att det kommer att funka? För oss gör det inte så mkt om gräset består av lite ogräs också, vi vill bara bli av med den "ogräsåker" som bildats.

Tack på förhand!

Bassam
Det är lätt. du kan bara täcka marken med markducka, sedan kan du lägga sand och över sand, du ska lägga jord som passar gräs efter du kan lägga gräsrullar-
H: Bassam

Moggelito
Tack Bassam för svar. Åh, det var precis ett sånt svar som jag ville ha 000.gif Trodde inte att det kanske var så lätt. Behöver jag rensa bort det mesta innan duken ska på eller räcker det om jag bara klipper ner det?
embees
CITAT (Bassam @ 10-07-2008, 23:37) *
Det är lätt. du kan bara täcka marken med markducka, sedan kan du lägga sand och över sand, du ska lägga jord som passar gräs efter du kan lägga gräsrullar-
H: Bassam

Varför ska man lägga ut en markduk under en gräsmatta? Tar man inte bort de befintliga växterna först i stället? Där gångarna med singel är kommer det nog att bli i torraste laget för en gräsmatta om man inte tillför ett rejält skikt av jord i stället för sand.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon