Helen i Piteå Zon 5
Idag regnade det som vanligt mad.gif jag behövde verkligen muntras upp och vad är då bättre än att fara till en handelsträdgård och handla biggrin.gif
Jag kom hem med massor av inspiration och några växter så jag har något att plantera i morgon bla. en ny sorts Ligularia 'Little Rocket', Acer ginnala 'Sauherad' (Ginnalalönn) och Thyja 'Filiformis' (Trådtuja)
Så här ser det ut hos Rydlinge
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...&album=2614
Betty
Ok Helen, jag förstår att den där bilden på den tomma släpvagnen var en "före-bild" whist.gif Men jag saknar en "efter-bild", en bild efter att du har handlat klart o fyllt vagnen... naughty.gif
Vågade du inte ta nån sån bild kanske... giggle.gif
lolo
Helén, jag förstår dig! rolleyes.gif Jag var där ifjol i början av augusti och "passade på" att fylla år då. Gissa om jag hade "önskepresenter"!

Jag fick bl.a. en rödbladig prydnadsapel från Kanada samt ett antal perenner. De har samtliga klarat sig mycket bra, otroligt fin kvalité på växterna måste jag säga! Rydlinge rekommenderar jag varmt!
Betty
En sån där eldstad gjord i en vikt rostig plåt som du tog en bild på hos Rydlinge finns även att köpas här: Inneting i Gäddvik strax söder om Luleå. De har en hel del rostiga grejjer för trädgården där... litet tips bara till dem som gillar rostiga saker... tummenupp.gif
Gåsis
Så nesligt att jag som bor så "mitt i sverige" verkar ha 100 mil åt varje håll till allt som är roligt... Nog tror jag man skulle kunna fylla en släpvagn eller två på Rydlinge.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
[quote name='Betty' date='10-07-2008, 22:21' post='867721']
En sån där eldstad gjord i en vikt rostig plåt som du tog en bild på hos Rydlinge finns även att köpas här: Inneting i Gäddvik strax söder om Luleå. De har en hel del rostiga grejjer för trädgården där... litet tips bara till dem som gillar rostiga saker... tummenupp.gif
[/quot

Ja, Inneting har masssor av roliga rostiga prylar för trädgården... måste nog dit en sväng snart.

Hahaaa, släpvagnen var faktiskt inte min,,, den stod bara så lägligt där... jag har stor bil så det rymms mycket i den. Idag var jag inte så farlig på att handla biggrin.gif Jag höll mig ovanligt lugn yes.gif
Krolliljan
Så härligt och inspirerande där verkar vara. Och så fina bilder du tagit. bravo.gif
Tack för titten tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon