anna-karin2
Hej!!!

Någon som vet vart man kan köpa lite olika vindruvsplantor, som passar för odling utomhus och i kallväxthus?
Är intresserad av sorten Somerset Seedless (ES 12-7-98) o kanske några andra! typ ZILGA

Jag bor i Borlänge (dalarna) så runtikring där eller någon e-handel som har druvor skulle jag gärna vilja få tips om!

MVH/Anna-Kairn
Cilla999
Hej. Jag bor också i Borlänge. Jag köpte min vinranka hos Bäsna Handelsträdgård. Jag köpte den förra året, och satt i växthuset (kallväxthus) och i år har jag 4-5 klasar på den. det är en Spulga. Sen har jag i år köpt vindruvsplantor, Zilga, från en firma i Estland. Dom säljer främst clematis, men har även Vindruvor. Här är en adressen till deras hemsida: http://www.hot.ee/roogoja/inglise%20roogoja%20talu.htm

Jag såg, för 2-3 veckor sen, att de hade Zilga-plantor på Torsång Handelsträdgård.

Lycka till..
Åsa, mälardalen zon 2
+Många trädgårdsbutiker kan ta hem önskade växter på beställning. Vinrankor ska helst planteras på våren så de får rota sig väl innan vintern kommer så det finns gott om tid för en butik att ta hem önskade växter, och kan de ta hem växterna när de får andra leveranser blir det just inget dyrare för butiken.

Hortogreen säljer annars både Zilga och Eddies blue wonder på postorder.

anna-karin2
Tack för tipsen!
ringde runt lite idag och det verkar som om bäsna fortfarande har plantor. annars verkar det lite tomt.
Tror ni det är för sent att plantera nu då?
MVH/Anna-Karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon