Full version: Passionsblommor?
sagani
Jag frösådde passionsblommor tidigt i våras, och nu har de kommit upp, står i 10cm krukor, och är ung 10 cm höga.
Jag har de fortfarande inne, för jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare... Ska de få komma i större krukor, ska de ställas ut, ska de "bara" ut i uterummet eller går det bra med ett ställe i trädgården där det är lä (mina änglar står där)??

De ser jättefina ut, men det har varit rätt så still med hur de växer nu på sistone, så jag måste hitta på ngt. Någon som har tips på hur jag ska gå vidare?????
CillaM
Står de fortfarande i sin ursprungliga såjord? I så fall ska de ha riktig krukjord och näring. Då kommer de börja växa. Värme, ljus (INTE direkt solljus till att börja med) måste de ha. Småttingar behöver bara vattnas, underifrån, när de är snustorra. Risken är annars att de ruttnar bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon