Rihane
Har sått alunrot i en kruka och detta som kommit upp blir mindre och mindre likt en alunrot.

DSCN2525.png

Är det inte ett träd av något slag?

Grå
Vilken sort var det du hade fröer till då?

Jag tycker den liknar den som är längst upp i mitten på denna bilden:
Rihane
Blodalun, Heuchera sanguinea 'Firefly' som jag förväntar mig ska se ut så här som stor planta:

Bilden och fröna är från impecta.

Vilka vackra blad du har Grå, är det dina plantor? Din bild gör att jag låter den växa till lite mer.

Blev så misstänksam bara, krukan står ute och vad som helst kan dimpa ner där.
Hade ett trädl på gång i våras men näsan som stack upp förrådde den.

Grå
CITAT (Rihane @ 12-07-2008, 16:52) *
Vilka vackra blad du har Grå, är det dina plantor?

Nej, nej... klicka på bilden så kommer du till en norsk tidning ..
Här är alunroten bara planerad än så länge. Ska skaffa frön till nästa år.
Christer i Falköping
Nej, någon alunrot är det inte.
Christer.
Gåsis
Björk säger jag det är. Absolut inte alunrot.

/Åsa
Eva 33c
Säger som Gåsis, björk. Dyker ofta upp i sådder som stått ute.
Boxer
Björk
Rihane
Björk! nono.gif
Då ryker den direkt...Rätt så festligt egentligen näst gräs är det min värsta allergikälla slap.gif rotfl.gif

Grå: klickar och klickar på bilden, men inte kommer jag till någon norsk tidning inte dunno.gif

Tack för alla svar.

mvh
Rihane
Grå
CITAT (Rihane @ 12-07-2008, 21:29) *
Grå: klickar och klickar på bilden, men inte kommer jag till någon norsk tidning inte dunno.gif

Rihane

Jag hoppas du inte kommer till något annat än bilden då.. man får ta bort en del i adressfältet för att hamna rätt.
Grattis Rihane - du är först i Sverige med den nya läckra arten Alunbjörk wink.gif
Hoppas det du sått kommer upp i sinom tid, annars får du höra av dig så delar jag med mig om jag får upp något (av rätt sort) nästa vår.
Rihane
CITAT (Grå @ 12-07-2008, 21:42) *
Jag hoppas du inte kommer till något annat än bilden då.. man får ta bort en del i adressfältet för att hamna rätt.
Grattis Rihane - du är först i Sverige med den nya läckra arten Alunbjörk wink.gif
Hoppas det du sått kommer upp i sinom tid, annars får du höra av dig så delar jag med mig om jag får upp något (av rätt sort) nästa vår.

Ah, förlåt korkat av mig. När jag öppnar bilden i separat fönster ser jag att du kopierat in bildlänken från den norska tidningen blush.gif Ibland är man mer än lovligt slö whist.gif

Och näpp, ingen alunbjörk här inte. Björken rykte idag. Hoppas att bladen som sticker upp i samma kruka är alunrot.

Tack snälla för erbjudande om fröer, får återkomma när jag ser om det blir en ek denna gången.
Får isåfall donera krukan till trädfattiga områden.

Tack alla ni andra som stärkte min misstanke om att den var ett träd på gång i krukan...
Sussie F-Flower
[quote name='Rihane' date='13-07-2008, 23:56' post='868785']

Tack snälla för erbjudande om fröer, får återkomma när jag ser om det blir en ek denna gången.
Får isåfall donera krukan till trädfattiga områden.

rotfl.gif rotfl.gif

-Trevligt med spontan humor!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon