|
Eva-Helene
12-07-2008, 20:48
Jag har Halebop kontantkort. Om man laddar x antal kronor får man 3000 fria sms i högst en månad. Hittills har jag skickat 1767 sms sedan oktober. Min dotter fick en mobiltelefon när hon gick ut 9an. Dom två första veckorna skickade hon 5000 sms!!!
CITAT (Eva-Helene @ 12-07-2008, 21:48)  Jag har Halebop kontantkort. Om man laddar x antal kronor får man 3000 fria sms i högst en månad. Hittills har jag skickat 1767 sms sedan oktober. Min dotter fick en mobiltelefon när hon gick ut 9an. Dom två första veckorna skickade hon 5000 sms!!! Jo men vad innehåller de... "kkkkeeeebbabbbbbb" "hur e d" "XD" "ba fiiint" Så ser min dotters sms ut iallafall... inte konstigt att det går åt många innan de listat ut vad de egentligen vill...
Huggorm
12-07-2008, 20:52
Det är bara att börja lägga undan pengar redan nu inför den kommande tumledsoperationen Själv har jag skickat 560 SMS enligt räknaren i telefonen, men jag vet inte när den började räkna. Snittar väll 10-20 i månaden tror jag
Myosotis
12-07-2008, 21:35
Noll!
Piccante
12-07-2008, 22:07
knappast mer än 2-3 st, min telefon är alldeles för krånglig för att orka skriva sms på
Minst två per dag då jag inte är hos hjärtevännen, godmorgon och god nattritualen som inte får missas
CITAT (Myosotis @ 12-07-2008, 22:35)  Noll! Samma här....Kanske ett eller två i kvartalet...Max
Sussie F-Flower
12-07-2008, 22:51
Jag har oxå halebop. Skickar för det mesta gratis sms. Kommer sällan upp i fler än 50-60 per månad. ... Ja, det skulle väl vara nu ikväll då, ef.s. jag blev mormor  för första gången, för 2 timmar sedan. Ikväll/natt har jag nog skickat 30 sms. Men det hade ju sin anledning... Fattar inte att jag kan sitta här..... vid datorn.... Hjärtat slår i 190!!!!!!!!!!!
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-07-2008, 23:51)  Jag har oxå halebop. Skickar för det mesta gratis sms. Kommer sällan upp i fler än 50-60 per månad. ... Ja, det skulle väl vara nu ikväll då, ef.s. jag blev mormor  för första gången, för 2 timmar sedan. Ikväll/natt har jag nog skickat 30 sms. Men det hade ju sin anledning... Fattar inte att jag kan sitta här..... vid datorn.... Hjärtat slår i 190!!!!!!!!!!! jättegrattis till barnbarnet nu tillhör du den exklusiva klubben...barnbarnsklubben
Sussie F-Flower
12-07-2008, 23:19
Biggan_
12-07-2008, 23:45
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-07-2008, 23:51)  Jag har oxå halebop. Skickar för det mesta gratis sms. Kommer sällan upp i fler än 50-60 per månad. ... Ja, det skulle väl vara nu ikväll då, ef.s. jag blev mormor  för första gången, för 2 timmar sedan. Ikväll/natt har jag nog skickat 30 sms. Men det hade ju sin anledning... Fattar inte att jag kan sitta här..... vid datorn.... Hjärtat slår i 190!!!!!!!!!!!  Välkommen i klubben!
aanderss
13-07-2008, 03:47
30-40 kanske
Myosotis
13-07-2008, 08:08
CITAT (aanderss @ 13-07-2008, 04:47)  30-40 kanske Barnbarn?!!
Platinum
13-07-2008, 08:33
2-4st/år.
40-50 sms/mån skulle jag tro... Tillhör den smått löjliga skaran som inte skulle klara sej utan mobilen,  har telnr, kalender och komihåg i den, gillar min mobil
Eva-Helene
13-07-2008, 09:39
CITAT (Monaxe @ 13-07-2008, 10:35)  40-50 sms/mån skulle jag tro... Tillhör den smått löjliga skaran som inte skulle klara sej utan mobilen,  har telnr, kalender och komihåg i den, gillar min mobil   Tillhör den skaran jag också. Glömde laddaren en gång när jag var och hälsade på mina två yngsta, mobilen "dog" - oj vad jag kände mig isolerad! Löjligt, alltså!!!
Jag skickar väldigt sällan SMS och ännu mer sällan pratar jag i mobilen. Det är egentligen bara under sommaren när vi är på resande fot som jag klamrar mig fast vid mobilen för då behöver jag den för att hålla kontakt med Odlaiterna jag ska hälsa på.
CITAT (Magdis @ 13-07-2008, 11:58)  Jag skickar väldigt sällan SMS och ännu mer sällan pratar jag i mobilen. Det är egentligen bara under sommaren när vi är på resande fot som jag klamrar mig fast vid mobilen för då behöver jag den för att hålla kontakt med Odlaiterna jag ska hälsa på.  vänta tills barnen växer till sig.... själv skickar jag nog ca 20 sms om dagen förnärvarande
Hm. Snitt på 30 SMS per månad kanske. Just nu kanske 50 eftersom den jag SMSar mest är bortrest. De flesta är nog 2-3 SMS långa, eller hur man ska säga. Så, säg max 100 SMS per månad på räkningen. + Kanske 30 email per månad, fast där är jag lite mindre aktiv i dagsläget. Email är billigare och man begränsas inte av storleken, fast de flesta mottagare läser ju inte email i mobilen så det kommer fram lite långsammare. Jag är nog ganska mobilberoende för närvarande. Tycker inte alls om att glömma mobilen så att jag läser SMS 10 timmar för sent osv. Om man skickar 100 SMS per dag är det väl mer att jämställa med chat än med meddelandeskrivande  Inget fel med det såklart.
Ett tag var jag mobilberoende och kunde inte vara ifrån den en enda sekund ifall någon skickade något sms. Ett tag skickade jag i runda slängar 1500 sms per månad.
Nu använder jag mest mobilen som väckarklocka. Sms är fortfarande min huvudkomunikationsmetod, men nu skickar jag kanske ett par om dagen och om det är något speciellt jag vill. Jag HATAR att prata i telefon och har ingen fast telefon.
Hade det inte varit för att arbetsgivaren kräver att vi ska ha mobiltelefon i tjänsten så hade jag inte haft mobiltelefon heller.
På min 65-årsdag tänker jag gå ut och gräva ner mobiltelefonen under ett träd och resa en minnessten till dess ära.
Då är vi två som inte gillar att prata i telefon Grå! Mina samtal är max 1-2 minuter, så man hinner säga det väsentliga. Jag sitter aldrig och kompispratar i flera timmar. Har man jobbat som telefonförsäljare i över tio år så är man lite mätt... Jag kanske sms:ar 1-2 gånger i månaden, gillar inte mobiltelefoner alls. Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 13-07-2008, 16:38)  Då är vi två som inte gillar att prata i telefon Grå! Vi kan väl ha en hejdundrande eldfest vi två då, den dagen vi kan skicka våra telefoner till de evigt sälla snackmarkerna...
Absolut!! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 13-07-2008, 16:38)  Då är vi två som inte gillar att prata i telefon Tre...Har en teleräkning på 2.90/mån...resten är fasta avgifter...Mobilen tankas med 250 kr./år ungefär
CITAT (pejori @ 13-07-2008, 18:16)  Tre...Har en teleräkning på 2.90/mån...resten är fasta avgifter...Mobilen tankas med 250 kr./år ungefär  ... vi kanske ska planera att grilla en spädgris den saliga dagen...?
CITAT (pejori @ 13-07-2008, 18:16)  Tre...Har en teleräkning på 2.90/mån...resten är fasta avgifter...Mobilen tankas med 250 kr./år ungefär  Samma här, har en gammal nokia som jag ärvt av min son som jag laddar två gånger per år, senast midsommar när vi var ute och campade.
Gossen Ruda
14-07-2008, 09:58
SMS, var är det för något?  Nja, det har väl hänt nån gång men bara vid speciella tillfällen. Fö har jag en gammal Nokia som förmodligen snart platsar i Antikrundan. Den går dock att ringa på. Fick en ny fin Ericsson med kamera och fritt ab av arbetsgivaren för några år sen. Den är inte uppackad än. Orkade inte plöja igenom bruksanvisningen.
CITAT (pejori @ 13-07-2008, 18:16)  Tre...  Jag begraver gärna mobilen nu på direkten. SMS ? Brukar skicka runt ett "mass-SMS " med God Jul och liknande till nära och kära, vilket tar mig alldeles för lång tid att knappa in och skicka iväg...
Jag försöker skicka så många som jag kan per månad, jag har 5000 sms per månad som jag får skicka gratis. Men brukar int ekomma upp i mer än dryga 300 sms per månad. Mycket smidigare att messa än att ringa om småsaker, som dessutom kostar pengar... Det underlättar ju dessutom att jag har qwerty tangentbord på min tuchscreen
CITAT (Tobb @ 14-07-2008, 13:07)  Det underlättar ju dessutom att jag har qwerty tangentbord på min tuchscreen  Vad har du för tfn?? Jag har köpt en P1i...
CITAT (Ralf @ 14-07-2008, 13:12)  Vad har du för tfn?? Jag har köpt en P1i... Jag har en LG Viewty, gillar den stora displayen.
vindspel
20-07-2008, 21:50
Jag vill ha en bra kameramobil men vet inte vilken....har man ändå med skrället så kan man lika väl ha mer nytta av den. Varför inte med GPS också... skickar nog minst 3 om dagen..............tycker dock inte om sms för man kan missförstå varandra. Ett attans knapprande också
CITAT (vindspel @ 20-07-2008, 22:50)  Jag vill ha en bra kameramobil men vet inte vilken....har man ändå med skrället så kan man lika väl ha mer nytta av den. Varför inte med GPS också... skickar nog minst 3 om dagen..............tycker dock inte om sms för man kan missförstå varandra. Ett attans knapprande också  Du kan kika på denna länk, där ser du telefoner med GPS och kamera http://www.pricerunner.se/cl/1/Mobiltelefo...ad&a_2959=1Hoppas du kan hitta några intressanta, dock får man tänka på att mobiltelefonens display kanske inte är lika stor som en vanlig gps mottagares. Men som vanligt finns det för många telefoner  och ingen som har alla funktioner man vill ha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|