nikced
Har sett att många beställer rosor på postorder. Har sett Cedergrens och Roskraft och kanske någon mer. Varför beställer ni där och inte på lokala handelsträdgården? Jag har snackat med lokala handlaren och han säger sig få hem Rosa Heleae Hybrida som jag fallit för, även rotäkta om jag vill. Är det sämre kvalitet på dessa eller är det något knep jag missat?
/Nik
Louise i Göteborg
Om din lokala handlare kan ta hem allt du vill ha skall du tacka de makter du tror på och stödja honom.
Postorder använder vi när drömmarna överskrider de lokala sortementet.
Hannele
Bäst är det att få sin lokala plantskola ta hem de rosor man önskar.
Porto och postskottsavgift är dessutom dyrt...
Ingrid på Västkusten
Javisst - beställ på bara! Sedan får man svaret at det itne gick - attt det var slut etc - åsså kanske man får ynkliga exemplar.

Hälsar Ingrid
PS Hybrida kanjag få i min lokala gardencenter iofs i Landvetter, men ändå
:-)
kerstin z5-6
Håller med tidigare inlägg ...
Visst han lovar men sen .. inga kanadensare tex .. varför jag numer beställler från tex rosenposten

Frakt 86 kr för 50 rosor
Kajsa
Har inte frågat min trädgårdsmästare där jag bor, men nu vill jag
testa Flora Linnea i höst. Har beställt Kanadensiska buskrosor
samt en Balsgårdsros, och en ovanlig strimmig ros. Tror inte jag
hittar dessa så lätt annars. Det är väl perfekt att man kan köpa
så här, man sitter vid datorn och beställer. rolleyes.gif
Adri-Anne
Det finns också andra skäl. Sådana som av olika orsaker inte kan ta sig till en trädgårdsmästare, eller varken kommer in där, eller fram mellan raderna av växter, där tvåbenta kan strosa ledigt och lätt. Alla kanske inte har en trädgårdsmästare i närheten av sin bostad, kanske måste åka flera mil och då är det mycket enklare att handla på postorder.
Förresten handlar man hos Cedergrens och Flora Linnea, kan man inte få bättre trädgårdsmästare. Dom svarar på alla möjliga och omöjliga frågor. Hatten av för dom. rolleyes.gif
fiffigafrun
Vilka är bäst Rosenposten eller Flora Linnea? Vad tycker ni?

Kerstin?
Är de 50 st krukodlade rosor för 86 kr i frakt??? Det är ju inte alls så farligt ju! Eller snarare är det väldigt farligt för ens egen ekonomi då... ;-)

Barrotat går det alls ö h t i Norra Sverige? Det fryser ju fortare i backen här...

/Karin Å
Hannele
2 st rosor med 90 kr frakt + 50 kr postskottsavgift är farligt.
Kajsa
Flora Linnea tar 55-130 kr beroende på vad det väger
och 35 kr för packning, bara två rosor kan man inte beställa
det blir för dyrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon