Stevick
12-07-2008, 21:48
Ja detta är väl helt enkelt min fråga... hade varit såååå mycket smidigare o vattna alla blommor då, eftersom jag börjar få probllem med handlederna...
Lite osäker på vad du menar med blandare - vad skulle du blanda vattnet med? Eller menar du vattenspridare?
mvh Eklo
Stevick
13-07-2008, 07:41
Ah, dumma mig.... med näring såklart! Så man kan få en dosering in i vattnet från slangen så att säga eller precis vid munstycket eller så... vet ju som sagt inte om det finns, men hade verkligen varit strålande...
Stevick
16-07-2008, 19:27
ingen som vet eller känner till nån som kan veta?
henriks
16-07-2008, 20:38
jo, det vill jag bestämmt hävda att jag sett för inte så länge sedan... kan bara inte minnas var... (funderar)
Sussie F-Flower
17-07-2008, 10:09
Jag brukar använda en sån här s.k. "skumpåläggare". Det blir ju inget skum att tala om när man inte har kemikalier i.
Man har bara gödningen i burken och vattnet kopplat i slangen.
Borde finnas liknande på Biltema eller Claes Ohlsson kanske....?
Man sätter i olika nipplar el. s.k. "dysor" beroende på vilken dosering man vill ha.
Den jag har går från 1:12 till 1:128 så jag får späda ut gödningen dubbelt och använder mig av 1:128.
Min gödning är 1 kapsyl per 10L kanna. (ca 1/3 dl.) Tar jag 0,5 L gödning + 0,5 L vatten i burken så kan jag nog gå runt och vattna i drygt 30-40 min. med slangen.
Stevick
17-07-2008, 18:44
Åh, nu börjar det närma sig här! detta är ju perfekt! Får nog gå till biltema eller claes olsson o se om de har nåt där....
tackar!
Men fler förslag mottages gärna
hjärtegull
17-07-2008, 20:29
Jag satt och kikade igenom Gardenas produktkatalog igår (den som butiker har för att beställa från) och där vill jag minnas att jag såg att dom hade som små tabletter eller vad man ska säga, som man satte i ett speciellt bevattningsmunstycke och så gick gödslingen av sig självt. Kikade runt lite på Gardenas hemsida nu, och kunde inte hitta något. Om jag kommer ihåg och får tid över kan jag kolla i katalogen på jobbet imorgon och se vad det hette och återkomma med det : )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.