Full version: Min skönhet
pejori
Måste bara få visa min skönhet, som blommar för tredje gången på raken.
Har blommat i över ett år nu blush.gif
[attachment=21131:PIC00009.jpg]
Bettis
Å så jättefin wub.gif grattis!
Krolliljan
Så roligt, och så fin.
Hur sköter du den?
pejori
CITAT (Krolliljan @ 13-07-2008, 19:48) *
Så roligt, och så fin.
Hur sköter du den?

Inte alls höll jag på att säga.. giggle.gif
Den har tre cm. vitmossa i botten på krukan och några kraftiga barkbitar som håller den på plats.
Den står på ett djupt fat och får endast vatten via fatet när krukan inte har kondens kvar på insidan.
Det är allt tummenupp.gif
tepa
Hej Pejori

Vilken otroligt vacker orchidé !! Och så många blommor sedan. Otroligt om den blommar för tredje gången iår ? Har den vissnat ner helt eller är det bara en "klase" som vissnat och en ny tagit början ? Är det en brudorchidé? Jag hade en sån, den såg exakt likadan ut i fyra hela månader, innan blommorna började slóka. Det var i början på april. Och inte tillstymmelse till ny blomning, stjälken är vissen, den ska man väl ta bort då den "krullat" ihop sig. Jag tror nog det är dags nu.

Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
Ja, den var verkligen urtjusig!!!

Det är så roligt när det kommer sååå många blommor på samma blomma!
Oftast kommer det ju bara 5-8 stycken, tycker jag...

Ser att du har fler i fönstret.... Oxå väldigt fina!
pejori
CITAT (tepa @ 13-07-2008, 20:12) *
Hej Pejori

Vilken otroligt vacker orchidé !! Och så många blommor sedan. Otroligt om den blommar för tredje gången iår ? Har den vissnat ner helt eller är det bara en "klase" som vissnat och en ny tagit början ? Är det en brudorchidé? Jag hade en sån, den såg exakt likadan ut i fyra hela månader, innan blommorna började slóka. Det var i början på april. Och inte tillstymmelse till ny blomning, stjälken är vissen, den ska man väl ta bort då den "krullat" ihop sig. Jag tror nog det är dags nu.

Hälsn Tepa

Ja det är en brud.. tummenupp.gif
Den började blomma med en stängel som vissnade ner och då klipptes bort.
Nästa stängel kom nästan genast och är nu överblommad, men inte vissen ännu, så det är den som är kal brevid.
Sedan kom denna för några veckor sedan med massor av knopp och blommor.

CITAT (Sussie F-Flower @ 13-07-2008, 20:19) *
Ja, den var verkligen urtjusig!!!

Det är så roligt när det kommer sååå många blommor på samma blomma!
Oftast kommer det ju bara 5-8 stycken, tycker jag...

Ser att du har fler i fönstret.... Oxå väldigt fina!

Ja...jag har flera.
Det står en gul i fönstret, som har fyra blomstänglar på gång samtidigt. tummenupp.gif
Just nu blommar sju av femton brudar här tummenupp.gif
aldo
[attachment=21268:P.australe_inland.jpg]Då vill jag visa min skönhet just nu .....P.australe _inland ,som slog ut idag och fler blommor kommer yahoo.gif [color="#2E8B57"][/color]
pejori
Fantastiskt vacker tummenupp.gif
Tänk att man kan bli så glad för att en växt blommar giggle.gif
Jag är otroligt "fjompig" med sånt dunno.gif
Thalassa
CITAT (pejori @ 16-07-2008, 23:15) *
Fantastiskt vacker tummenupp.gif
Tänk att man kan bli så glad för att en växt blommar giggle.gif
Jag är otroligt "fjompig" med sånt dunno.gif

Jag är precis likadan, när mina orkidéer får nya stänglar eller blommor (vilket händer rätt ofta) brukar jag alltid tjata på min sambo att han skall titta, vilket han snällt gör, men egentligen är han nog inte så intresserad flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon