Full version: Våffeljärn.
Lillja
Har världens sämsta våffeljärn, är bara några år gammalt,
ändå blir våfflorna ljusa och platta jag vill ju att de ska va
bruna och fluffiga.
Måste nog köpa ett nytt, har varit inne och kollat på tester
av våffeljärn, men vad tycker ni är bäst. confused.gif
Grå
CITAT (Lillja @ 13-07-2008, 20:40) *
men vad tycker ni är bäst. confused.gif

Åviken.
EKLO
Jag köpte ett Nordica för ett år sedan - på loppis. Inte särskilt bra våfflor i det.
Skulle jag köpa ett nytt skulle jag absolut satsa på ett med dubbelt järn så att folk slipper vänta så länge på sin våffla!
KURT
ICA Kurirens test, annars var ju de gamla tunga mycket bra - kan nog fortfarande hittas på loppis e t c.
*Stintan*
Jag har ett Philips och är mycket nöjd med det.
Monica M zon 4
Tog till vara på svärmors gamla våffeljärn när vi röjde ur deras hus. Det är jättegammalt men våfflorna blir absolut bäst i det järnet. Så mitt råd är att kolla på loppisar.

Å plättjärnet i gjutjärn jag fick av farmor när hon flyttade är helt suveränt. Skulle aldrig i livet byta det mot ett nyinköpt.
Kat
Jag har ett sådant här:
http://www.blocket.se/vi/16725538.htm?ca=5_s
apropå gamla järn (jag har en sådan brödrost också).
Det är tungt, klumpigt och tar lång tid att värma upp. Men våfflorna blir fina som snus.
Noak
CITAT (Kat @ 14-07-2008, 21:51) *
Jag har ett sådant här:
http://www.blocket.se/vi/16725538.htm?ca=5_s
apropå gamla järn (jag har en sådan brödrost också).
Det är tungt, klumpigt och tar lång tid att värma upp. Men våfflorna blir fina som snus.

Jag har både brödrosten ( suveränt gott rostbröd...) och våffeljärnet ( funkar hur bra som helst, men är som sagt, jätte-tungt).
Jag är nog lite retro..., eller också bara snål, men jag har väldigt svårt att slänga grejor som fungerar!
Gossen Ruda
Var tvungen att köpa ett nytt för några månader sen eftersom termostaten på det gamla slutade att fungera. Det blev ett Bosch och jag är nöjd än så länge.
Lillja
Tack för tipsen, måste nog ut och köpa nytt, nog för att barnen
äter mina våfflor ändå, kanske det skulle bli våfflor oftare om
man hade bättre järn.
Felicia
CITAT (Monica M zon 4 @ 14-07-2008, 07:57) *
Tog till vara på svärmors gamla våffeljärn när vi röjde ur deras hus. Det är jättegammalt men våfflorna blir absolut bäst i det järnet. Så mitt råd är att kolla på loppisar.

Håller med, jag fick min mormors våffeljärn. Tungt som bara den men vilka fina våfflor det blir tummenupp.gif
Det som jag hade sedan tidigare, ett nytt (kommer inte ihåg märket), blev inga fina våfflor i, så det har jag lagt undan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon