martin v:a götaland
Vi vill odla i plastbackar stora som pallkragar. Dessa skall grävas ner i jorden till hälften. Förslag på vad vi kan använda och var vi kan köpa dem?
EKLO
Jag har sommarstuga på en ö i bohuslän - och gilla att efter stormar gå och fynda på stränderna. Där har jag ibland hittat stora plastbackar från fiskebåtar - alltså sådana man fraktar fisken i när de ska landas. De är inte riktigt lika stora som pallkragar, men nästan. Mkt kraftig plast, och kant att lyfta i runt om. Borde gå att få tag i begagnat om du bor nära en hamn. Öht tror jag på sjöfarten när det gäller stora (begagnade) plastbackar. Har sett enormt stora plastdunkar (kanske 1X1X1 meter) stå på kajer bredvid fiskebåtar - men vad de har i dem vet jag inte alls. Om man tänker sig nya skulle jag helt enkelt kolla med Ikea - sådana där platta grunda lådor som man kan ha som förvaringsplats under sängar kanske...
KURT
Brödbackar är nog det närmaste man komma, även om de är lite mindre än pallkragar.
martin v:a götaland
hmmm.. alla bröbackar jag sett har dock hål i botten. Jag vill ha hel botten förutom de hål jag borrar.
EKLO
Fiskebackarna jag skrev om har hel botten.
Pia L
Plastbackar som man ska förvara saker i under t.ex sängen är i rätt storlek, lite dyr kanske, men funktionell, brukar finnas att köpa på Rusta och ÖB
Platinum
Andra alternativ kan ju vara småbarnsbassäng typ, mina svärföräldrar har en sån till barnbarnsbarnen formad som en båt i något större storlek än pallkrage.
Grönberg
Spika en träram (skydda ramen med plast) , klä den med glasfiberväv, pensla på lim för ändamålet i flera lager och fler lager glasfiberväv, klipp rent kanterna - och vips så har du det du önskar smile.gif
Alba
Kanske denna kan vara nå' t

Plastbalja
Emssal
Eller en sådan här delad på mitten?
http://www.blocket.se/vi/17192989.htm?ca=11_s
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon