Full version: Söndagsrosor
Kajsa

Christopher Marlowe, Austinros, klarade första snälla vintern

Linnaeus, ovanligt frisk ros, helt blanka blad men blir mycket större än dom skrev, frös inte ner ett dugg.

Bonica Cl. och klematis General Sikorski

The Mayflower, ny Austinros i år, ska visst vara helt frisk, ca 1 m, doftar gott

Henry Kelsey, Kanada ros som blir stor med åren, här i kvälls sol
eden
Väldigt fina rosor du har. Bilderna är helbra!!!!
Ezereht
Jag har skaffat en linnaeus nu biggrin.gif Bladen är väldigt lika min Amber cover. Luktar den något? Skulle vara fint kanske med en aicha i närheten? Fast just nu står den lite solo med en lavendel i en pallkrage. Visste inte vart jag skulle ha den ohmy.gif
Ezereht
Kajsa du gillar ju gula rosor och randiga rosor. Har du sett "Oranges and lemons" ? coolgleam.gif
Kajsa
Nja, det beror på hur Aicha planteras, den blir jättestor 3 x 2 m ungefär. Linnaeus blir ca 1 - 1.20 hög och doftar bara svagt, men alltid frisk, den är kanon, du kommer bli så nöjd.
Morden Sunrise/ Kanadaros är en annan gul som kan passa ihop, lika blanka blad, zon 6. Maigold och Gul Dagmar Hastrup är kanske möjliga i zon 5 ?

Jag har funderat på Oranges & Lemons för kruka flera ggr, den är ljuvlig.
Ezereht
Varför i kruka? Klart du måste skaffa en, den skriker ju Kajsa wink.gif

Jag var på plantskolan i dag och tittade på Aicha, första gången jag såg den blomma på riktigt. Denv ar verkligen underbar *suck.. så stora blommor! Men taggig som ett litet monster så kanske ändå inte så bra i min lilla trädgård sad.gif Men jag har Morden sunrise. Väntar och pysslar och hoppas den blommar snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon