Full version: Gråtfärdig...
tepa
Hej !

Buhuuu. Nu är jag säker på att jag rensat bort frösådda aklejor ! Brukar klaga på att inget av det jag sått kommer upp, men visst har det det. Brukar rensa bort ett "ogräs", har säkert rensat bort 30-40 såna, som jag imorse kom på att liknar väldigt mycket japanska aklejorna, bladen alltså! BUHUUU ! Trodde det var ogräs, kommit upp där jag vet att jag inte sått, men kan fröna flytta sig ? Fåglar? Tror ni att det hinner komma upp flera ännu i sommar ? Bor i nivå med Uppsala, zon 3 ? Vill ha tröst, är såå lessen.

Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
trostar.gif trostar.gif trostar.gif

Stackars lilla vän!!! Förstår att det inte känns så roligt.
Har gjort samma sak själv, många, många gånger!

Jag har en massa rosa aklejor om du vill ha!
Vet inte om dom är japanska.... då jag inte brukar prata så ofta med dom... shy.gif !!!

Dom förökar sig själv så jag slänger massor varje år. Har både stora (nästan 1 meter) och små (10-15 cm) om du vill ha. Gratis givetvis!!!!!!!!!!

-Upp med hakan, gumman!
-Det kunde varit värre....

Sussie.
smiley_small_hug.gif
tepa
Hej Sussie F-Flower

Klart jag vill ha, men jag bor ju på Åland....Rosa Aklejor är ju så vackra.

Hälsn Tepa

Sussie F-Flower
CITAT (tepa @ 14-07-2008, 09:56) *
Hej Sussie F-Flower

Klart jag vill ha, men jag bor ju på Åland....Rosa Aklejor är ju så vackra.

Hälsn Tepa

PMa mig din adress så ska jag se om jag kan skicka iväg ett litet paket till dig i e.m.
Posten borde väl gå över hela världen va...? tummenupp.gif

Sussie.
tepa
Sussie

Fått mina pm?

Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
Ja, för någon timme sedan...
Tar det längre tid för mailen att komma fram än att skriva här kanske? När fick du mina mail?

Jag hade gjort i ordning allt till dig igår. Sökte och sökte efter en lämplig styv och "platt" låda att skicka som brev men hittade ingen igår. Får vara 3 cm tjock.
Ringde till postens kundtjänst, fick vänta 45 min på att komma fram efs jag ville veta vilka regler som gällde till Åland.

Ska gå på affären idag och se om dom har någon.

Det var bara det, att om tullen lägger beslag på brevet så är det ju ingen mening att skicka det. Det var det jag ville ha ett svar på.

Är det bara paket, eller är det även brev som dom tar. Måste man skriva vad som är i då????

Mvh/Sussie.
tepa
Hej Sussie F-Flower

De tar inga brev under 3 cm, behöver ej skriva innehållet på brev. Mer än 3 cm tjockt behövs skrivas innehåll, t.ex gåva, värde 100 sek. Då tar inte tullen det. Du är då för rar...Ditt sista mejl anlände 16.31 igår, när jag hade stängt av datorn på jobbet och gått hem. Gick aldrig in på datorn hemma (fflåt mej...) Jag PM.ar dig nu, klockan är 12.20 finsk tid. PM.a tillbaka så får vi se hur länge det tar.

Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
CITAT (tepa @ 15-07-2008, 11:21) *
Hej Sussie F-Flower

De tar inga brev under 3 cm, behöver ej skriva innehållet på brev. Mer än 3 cm tjockt behövs skrivas innehåll, t.ex gåva, värde 100 sek. Då tar inte tullen det. Du är då för rar...Ditt sista mejl anlände 16.31 igår, när jag hade stängt av datorn på jobbet och gått hem. Gick aldrig in på datorn hemma (fflåt mej...) Jag PM.ar dig nu, klockan är 12.20 finsk tid. PM.a tillbaka så får vi se hur länge det tar.

Hälsn Tepa

Pmat NU!
tepa
Hej Sussie F-Flower

Det kom fram, PM.at tillbaka.

tepa
Sussie F-Flower
CITAT (tepa @ 15-07-2008, 11:46) *
Hej Sussie F-Flower

Det kom fram, PM.at tillbaka.

tepa

Och jag igen NU, till dig.....

Var tvungen att fota lite så det tog lite tid.... smile.gif
Babieca
Så omtänksamt att skicka nya blommor! tummenupp.gif

Jag brukar skriva på glasspinnar och peta ner överallt där jag sätter något. Har så dåligt både minne och koll på hur små plantor ser ut så om jag inte gör det så rensar jag bort det jag sådde.

Det är ju väldigt bra när det är bild på hur den lilla plantan ska se ut på fröpåsarna, fast dom har jag ju inte med mig då rensar läget slår till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon