|
Österläge
14-07-2008, 09:27
Åh vad spännande!! Jag har just ringt mäklaren och bjudit utgångspriset på det hus vi tittade på förra veckan... Vi tittade på två olika hus, sen var vi på en andra visning på det som var finast och nu har vi bestämt att vi vill ha det!! Sitter på jobbet o väntar på att mäklaren ska ringa tillbaka när han har pratat med säljaren, men risken är ju att det dröjer... Hoppas så på att vi får huset, helst utan budgivning förstås!!  (hittar ingen smiley för att vara nervös, varför finns inte det?!?)
Irene_L
14-07-2008, 09:50
Vad spännande!!! Jag håller tummarna!
Lady Hamilton
14-07-2008, 09:58
 är det så här du sitter kanske? I vilket fall så håller jag tummarna för att det går 'vägen'
Österläge
14-07-2008, 10:06
CITAT (Lady Hamilton @ 14-07-2008, 10:58)   är det så här du sitter kanske? I vilket fall så håller jag tummarna för att det går 'vägen'  Ja det var en bra bild!! Försöker jobba lite emellan men det går trögt...
Sussie F-Flower
14-07-2008, 10:13
Jag håller också tummarna att det ska gå bra! Skulle väl vara en underbar för tidig födelsedagspresent för dig...? Sussie.
Österläge
14-07-2008, 11:44
CITAT (Sussie F-Flower @ 14-07-2008, 11:13)  Jag håller också tummarna att det ska gå bra! Skulle väl vara en underbar för tidig födelsedagspresent för dig...? Sussie. Vad gullig du är som kommer ihåg min födelsedag!! och vet ni vad...? Mäklaren ringde och VI SKA SKRIVA KONTRAKT IDAG!!! Helt galet!!  Fattar inte att det är sant... ... nu måste jag ju byta nickname!!! Kanske Österläge..? Nya trädgården har just ett sådant...
Helen i Piteå Zon 5
14-07-2008, 11:48
Kul! GRATTIS till det nya huset!
Irene_L
14-07-2008, 11:48
Grattis!! Vad kul!!
Sussie F-Flower
14-07-2008, 11:54
Va kul!!!! GRATTIS!!!!!!!! Håller verkligen tummarna ännu mera nu, att det går enligt planerna och inte säljaren drar sig ur, eller nåt... innan ni har skrivit och gjort klart! Vore ju väldigt ledsamt och snopet...!
Österläge
14-07-2008, 12:06
Tack! Ja vi ska dit om tre timmar o skriva kontrakt, ska väl ändå mycket till för att det ska sk*ta sig nu... Just nu känns allt bara toppen!!  Hur 17 ska jag få nåt gjort på jobbet idag då?!?
Sussie F-Flower
14-07-2008, 12:18
Hahaha, Jag vet precis hur det känns....!!!!
1992 vann jag 100.000:- på en Bellmanlott och glömde bort att det var dragning på torsdagen.
Jag läste i lokala tidningen, på förstasidan med STOR rubrik, på lördag att "någon" hade vunnit men fattade inte förrän efter 20 min. att det var jag efs jag inte kom ihåg att jag hade en lott...
Den dagen arbetade jag, men blev sååå hispig av glädje att jag inte förmådde mig att arbeta resten av dagen. Mina arbetskamrater var så rara att dom fixade mitt jobb resten av dagen...
Oj,oj, oj, vilken känsla det var! Precis så tror jag att du känner nu!!!
Kram på dig!
Österläge
14-07-2008, 12:23
Ja det känns ungefär så ja!! Fast jag ska ju betala nästan 1,8, istället för att vinna pengar...  Men det känns ändå som största vinsten just nu!! Tur att det är semestertider o väldigt lugnt på jobbet... Har ju inte gjort mycket jobb idag får jag erkänna, har mest suttit i telefon med maken, mäklaren, pappa o banken... Får försöka få nåt gjort nu innan jag ska gå - om 1,5 timme!!
Majjijann
14-07-2008, 12:24
Oj, spännande. Nu börjar adrenalinet pumpa. Ungefär som igår när en förlossningsläkare ringde till jobbet och sa att en av mina medarbetare skulle få barn, kan han komma nu? Jag tycker inte ens om den här killen men ändå blev jag lite uppumpad. Och han fick bråttom  edt. Oj, läste inte hela tråden. Grattis
CITAT (uteplatsen @ 14-07-2008, 12:44)  Vad gullig du är som kommer ihåg min födelsedag!! och vet ni vad...? Mäklaren ringde och VI SKA SKRIVA KONTRAKT IDAG!!! Helt galet!!  Fattar inte att det är sant... ... nu måste jag ju byta nickname!!! Kanske Österläge..? Nya trädgården har just ett sådant...  En liten fråga bara... Ska ni inte ta dit nån besiktningsman som får gå igenom huset och se så allt är OK innan ni skriver ett kontrakt?  <- = osäker smiley (ser rätt nervös ut tycker jag) Edit.: Glömde visst att säga Grattis! ...
Hej Uteplatsen
Tänkte samma som Betty, ni har väl besiktigat ordentligt ? Grattis iaf. Du måste fixa bilder så vi får se på underverket.
Hälsn Tepa
Christer i Falköping
14-07-2008, 14:34
Jättegrattis!!!! Mycket pengar dock, fast det är det väl egentligen inte i dagsläget? Jag är så glad att jag köpte hus i en lågpriskommun. 265000 kostade det för åtta år sedan och här har huspriserna inte direkt rört sig alls sedan dess Christer.
Biggan_
14-07-2008, 16:14
CITAT (Betty @ 14-07-2008, 15:17)  En liten fråga bara... Ska ni inte ta dit nån besiktningsman som får gå igenom huset och se så allt är OK innan ni skriver ett kontrakt? Min tanke också! Grattis säger jag med! Härligt när drömmar går i uppfyllelse!
Ingrid Zon3
14-07-2008, 16:28
När jag köpte huset fanns en klausul med som innebar att jag kunde häva hela köpet (inkl handpenningen) efter besiktning. Det var standardformulering i mäklarens kontraktstext och inget jag behövde förhandla mig till.
Hoppas allt går bra!
Platinum
14-07-2008, 16:30
Men så skoj, grattis och lycka till med inredande ute och inne. Alltid är det nått som man vill förändra så det blir mer personligt
Christer i Falköping
14-07-2008, 16:39
Ja, ni måste besiktiga det innan köpet!!! Hur viktigt som helst! Annars spelar det ingen roll om ni hittar fel på huset efteråt, det är ni som står för fiolerna då även om felet fanns när ni köpte huset. Detta gäller även sådana hus som sägs vara färdigbesiktigade. Christer.
ingrid fuxwall
14-07-2008, 19:16
Antar att kontraktet är skrivet nu - var ligger huset? Är född nyfiken
fruberglund
14-07-2008, 19:30
Stort grattis till husköpet! Det är ju så underbart att bo i hus så det finns inte, speciellt den här årstiden! 1,8 är småpotatis för husen där jag bor (Jönköping). Ska vara glad om man hittar något vettigt för de pengarna. Vi köpte hus för 5 år sen och gav då 1 mille. Ingen dålig affär för nu är det värderat till 2 mille och då har vi inte gjort något direkt. Vi tänker dock aldrig flytta från vårt underbara hus om vi inte blir tvungna så vad det är värt spelar ingen roll för oss. Det är ändå bra att värdet ökat för oss eftersom vi nu kan låna upp och ÄNTLIGEN bygga vårt efterlängtade garage på 65 kvm med loft  Köparen har alltid undersökningsplikt, vad som än står. Det kan bli en dyr historia om man inte passar sig! Lycka till så mycket!
Österläge
14-07-2008, 20:11
Ja nu är kontraktet skrivet, med en klausul att vi har rätt att häva köpet om vi inte är nöjda efter besiktningen. Det hade vi läst i boken Köpa hus.  Tack för att ni "oroar" er, så gulligt"  Men det behöver ni alltså inte, det är lugnt! Vi skulle aldrig skriva kontrakt utan en sån klausul... Nästa onsdag kommer besiktningmannen! På min födelsedag...  Tillika mannens första semesterdag (själv är man ju statsanställd o har några dagar fler, semester from måndag  ) VI HAR KÖPT ETT HUS!!!  Fattar verkligen inte att det är sant!!
Österläge
14-07-2008, 20:22
Huset ligger i Rannebergen, vid en liten tjärn som heter Idtjärn. Vi har inte "tjärntomt" med utsikt över den, men den är bara några 10-tal meter bort. Och nej, 1.8 är ju ingenting här i Göteborg!! Bara för att postadressen är Angered så är det halva priset... Folk har inte fattat hur bra det är här ute - naturreservat runt hörnet, bra kommunikationer, billiga hus... Och eftersom vi vill ha barn rätt snart känns det inte så farligt att ha 30 min till stan, snart kommer det vara mer värt att ha eget hus o trädgård... (Obs, jag är inte gravid eller så, men vi planerar att skaffa barn om ca 1 år - jag har alltid varit bra på att planera...  ) Tomten är på 266 m2, huset på 140 m2, 1,5-plans fristående hus. Jag får lägga ut bilder när vi har tillträtt, 15 september! Mätte gräsmattan på ett ungefär idag o den verkar vara på ca 100 m2, sen är det en ca 2 m bred strimma runt huset.
anne-li i olofstorp
14-07-2008, 20:27
Grattis! Så himla roligt! Jag är också född nyfiken. Skall ni komma ännu närmare mig nu? När skall ni flytta in??? Berätta mer om hus och tomt! Kram Anne-Li Du hann att svara innan jag hann fråga! OKOKOK Men så roligt Med mina 1 500 km tomt känns det som om uteplatsen fortfarande var "giltigt" Skoja bara! Anne-Li
Österläge
14-07-2008, 21:10
CITAT (anne-li i olofstorp @ 14-07-2008, 21:27)  Med mina 1 500 km tomt känns det som om uteplatsen fortfarande var "giltigt" Skoja bara! Anne-Li Rettsticka!  Känns rätt lagom att gå från 25 till 100 kvadrat, sen kan man ju byta upp sig om några år igen... Btw, de vi köpte av har köpt ett nybyggt hus nära Olofstorp...
*Ulrica*
16-07-2008, 12:49
GRATTIS!!! Jätteroligt! Hoppas besiktningesmannen inte hittar något knasigt. Jag är jätteavis - vilken lagom storlek på trädgård!!! Du kommer nog att göra en underbar lustgård av den!
Österläge
16-07-2008, 14:10
Tack! Fast jag är ju lite avis på din stora trädgård så...  Men vi får väl vara avis på varann o påpeka fördelarna med den andras trädgård! Ja det känns så himla kul, men just nu är det nästan lite tomt - vad ska vi nu göra fram tills vi får huset?!? Borde ju börja rensa o packa förstås, men inte så kul att bo i en flyttlåda i två månader heller... Men i helgen åker vi nog till stan o tittar på tapeter, gardiner o så!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|