Min svärmor har denna i en kruka i sin trädgård men hon vet inte vad det är för något...är det nån här som kanske vet vad det kan vara???...
[attachment=21155:010.JPG][attachment=21156:009.JPG]
Det påminner mycket om någon slags Förgätmigej men vilken sort det skulle vara vet jag inte.....
Ingrid Zon3
14-07-2008, 15:12
Jag tycker det ser ut som blå snokört.
Jag googlade på Blå snokört och absolut Ingrid...en sån måste det vara...
...nu ska jag googla lite till på den och söka lite info som jag kan ta med mig ut till svärmor nästa gång...vad glad hon ska bli över att få reda på vad det är...

så mycket...båda två
Ingrid Zon3
14-07-2008, 15:32
Bara roligt, Floppy!
Jag hade blå snokört ett år som utfyllnad bland nyplanterade perenner. En riktigt trevlig ettåring, släkt med blåeld. Humlorna tyckte väldigt mycket om den också om jag inte missminner mig.
Bra idé att så den i krukor! Jag lånar den idén nästa år, tror jag.
PS. En granne har en cairn terrier, supermysig!
Jag glömde att ta en bild när jag var hos svärmor i lördags för hela krukan var blå av blommor...hur snyggt och vackert som helst...ska nog se om jag kan få lite frön av henne till nästa år...annars så får jag leta efter frön från butik...
Ja min lille Ludde är hur go som helst...just nu ligger han i min säng på rygg och alla fyra tassarna i vädret och sover...en trött hund nu i värmen...
Jag sökte på Weibulls hemsida på fröerna och så här står det där
"Lägg några få frön per decimeter. Plantorna brer ut sig bra när de vuxit till sig."
...det läre nog bli lite trångt i svärmors kruka...

...hon satte ju ganska många som synes i på en av bilderna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.