Full version: Valp och trädgård
ingrid fuxwall
Min valp är en synnerligen framåt valp och vill väldigt gärna hjälpa matte så här finns väldigt många hål/gropar.

Ibland blir jag skogstokig när jag överfalls av en valp som vill hjälpa till och som gör vad hon kan för att kopiera mitt beteende, men det blir ju så fel, fast bara enligt mig för gallrar jag morötter tycker valpen och egentligen även jag att hennes grävande är ok.

Det är ju egentligen inget att hänga upp sig på – nästa år är hon äldre och förståndigare så i år får vi leva med ogräset och alla nertrampade växter men det är det värt – valpen är det bästa i mitt liv – min super valp som är helt fantastisk underbar – någon som håller med mig? att hundar är underbara, fast detta ämne hamnade nog fel

dicentra
Ja visst är de underbara de små liven!!!
Passa på o njut medans den är liten.
Det är så kul när de busar runt o sedan lägger huvudet på sned och tittar på en med de mest oskyldiga ögon,o säger på hundspråket...men jag har väll inte gjort något,,,,,,,,
Tycker allt att valpen kan få hjälpa matte lite med ogräsrensningen,för så himla roligt är det ju inte!!!

Här hemma har vi en 13 år gammal tax som inte gör många knop längre,detta är nog hans sista sommar tyvärr:-((Så man får ta vara på den här tiden också så gott det går.
MVH MLK:-))
DragonLady
Ja, jag har också en liten förman som ska kolla allt jag gör giggle.gif
Allt ogräs jag rycker upp skall hon ha och tugga på så allt ogräs ligger kringspritt överallt.
Sedan har man ju lite nya gropar här o där som man kan plantera i o det är ju snällt laugh.gif
Detta är min första hund och jag älskar henne. wub.gif
Och hennes förmåga att lära sig så snabbt de regler jag sätter upp är häpnadsväckande.
Det tog bara några dagar att lära henne att hon inte skulle tugga på mina blommor och mitt prydnads gräs... det håller jag fortfarande på och bannar katterna för.. de är 10 år nu rotfl.gif
anne-li i olofstorp
Skillnaden är att hunden lyder, katterna VET att det dom gör inte är tillåtet men dom skiter i vilket...... innocent.gif
myy
Jag låter hunden hållas med det mesta trädgårdsarbetet och otaliga är de lerklumpar vi tvingats lirka loss ur hennes gom. Det sitter som klistrat. Mossrivaren kunde vi kastat (om vi haft någon) för riva mossa är jääätekul! Fast nu vid sju månaders ålder har hon börjat lugna ner sig, så jag är rätt glad att jag låtit henne vara valp ifred. De blir ju vuxna även om det tar ett par år för vissa...

Har du någon bild på när valpen arbetar i trädgården?
Valotta
Jag har en hund på 8 månader. Han får absolut inte gräva. Jag är livrädd om min växter. Dom är heliga.
Har visat på vart han får gräva t ex runt en stubbe på baksidan av tomten.
Att springa i rabatter är det helt stopp för. Sätter man inte stopp för det i tid, så kommer det vara svårt att ändra deras beteende senare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon