tepa
Hej

Borde ha omplanterat Fuchsian och Änglatrumpeten som jag köpte för två veckor sen, men ska göra det NU. Ska det vara krukväxtjord el vanlig planteringsjord ? Annat finns inte att välja på, om jag inte tar ur högen med vanlig trädgårdsmylla. Den är visserligen porös o fin, med daggmask i. Ganska fet alltså ?Snälla, svara fort.

hälsn Tepa
Christer i Falköping
Till änglatrumpeten tycker jag det låter bra med din trädgårdsmylla. Till fuchsian går det bra med planteringsjord.
Christer.
tepa
Tack, Christer. Nu ska jag skrida till verket.

Tepa
tepa
Hej

Nu har jag planterat om mina tre stycken Fuchsior och en Änglatrumpet. Den senare har inte börjat blomma än. Vet inte om den har början till knoppar. Tror någon det är knopp på gång ?När ska den börja blomma ? Den är en par tre veckor gammal. Börjar bli orolig, tänk om man borde ha planterat om genast man köpte den. Kan inte någon lugna mig?

Hälsn Tepa
hjärtegull
Hjälp, jag tycker verkligen att du ska lugna ner dig. Blomningen kommer när den kommer, tror inte att det gör något att du väntade i 3 veckor innan du planterade om den.

Ta en kopp te, prata lite med änglatrumpeten och ta det lungt. Det är mitt råd.
tepa
Tack Hjärtegull, nu blev jag lite lugnare. Mina naglar ser hemska ut (inte bita...). Skojar bara. DEN ovanan har jag inte! Tycker du den där närbilden ser ut att vara knopp?

Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon