Full version: Identifieringshjälp
Anki V
Är det här en P. serrulatus?
I mina anteckningar för ifjol står det att de inte grodde men nu står den här lite på undantag och blommar så vackert.
[attachment=21224:vad_då__Large_.jpg]

Förmodligen så visste jag inte vad det var i krukan så jag planterade den där det inte skulle göra något om det var ”ogräs”.

De penstemoner jag sådde var barbatus, hirsutus, ovatus (klarade inte vintern) och digitalis

Tacksam för hjälp.

/Anki
Eva 33c
Den är i allafall rätt lik min serrulatus, som också såddes förra året och blommar för första gången. Jag fick bara en planta. Jag sådde hirsutus,digitalis och barbatus också och de ser i allfall inte ut så där. Dessutom sådde jag heterophyllus och whippleanus. Heterophyllus är min favorit hittills, den har så underbar blå färg, som en sommarhimmel. Hoppas den överlever en vinter till rolleyes.gif
Penstemoner är alldeles nytt för mig.
Anki V
Tack, då vet jag vad jag ska skriva på etiketten. thanks.gif

Jag är också ny på penstemoner men jag gillar dom skarpt. På sålistan står det Heterophyllus inför nästa säsong….även om den inte verkar vara riktigt härdig här. Ovatus ska få en chans till….den blommade faktiskt första året och var jättesnygg. Jag ska se om jag inte kan hitta en lite bättre plats för den.

Nu väntar jag på alpinus och whippleanus, med lite tur kommer båda att blomma i år + att jag har en hel del serrulatus också…..Årets grodde i massor laugh.gif .

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon