Är det någon som vet om det finns någonstans man kan köpa innerkrukor i olika storlekar och former - låga, höga, vida, runda, ovala, rektangulära, fyrkantiga...?
Ytterkrukor finns ju, men det skulle vara bra trevligt om det fanns något som passade i dem också.
Håller helt med dej! På hyllorna finns endast en sorts krukor, men i olika storlekar. Tittar man sedan på de plantor som finns i affären så har de mycket olika krukor. Någonstans måste dessa krukor komma ifrån?!
Jag önskar innerkrukor som är breda och låga. Men det har jag inte sett några.
Eva
Christer i Falköping
16-07-2008, 17:54
Jag fick aldrig något erbjudande om att köpa krukor i andra former än den vanliga runda. Borde ju finnas tycker man.
Christer.
Platinum
16-07-2008, 19:16
Vill man ha specialformade innerkrukor så kan man ju faktiskt idka återvinning, mycket matvaror packas i plastaskar (potatissallad mm). Bara borra hål i botten så vips så har man en innerkruka i annorlunda modell.
hjärtegull
16-07-2008, 19:24
På våren så brukar vi på mitt Blomsterland ha både runda och fyrkantiga plastkrukor i olika storlekar. Tror vi tar hem dom från
Lord Nelson/Bröderna Nelsons .
Kolla där under produkter/Plant start/krukor så hittar du : )
Christer i Falköping
16-07-2008, 19:32
Ja de fyrkantiga är ju samma som man har till perenner. Men det är sällan de används till krukväxter förstås. Sedan finns det ju i och för sig de så kallade roskrukorna, runda, smala och höga.
Christer.
återvinning,
jo jag samlar alla plantkrukor ofta gillar jag dem bättre än de krukor man köper nya.
Sia-glass lådor passar bra i ovala krukor.....
men jag skulle gärna vilja kunna köpa nya runda krukor i lägre modeller...
CITAT (Platinum @ 16-07-2008, 20:16)

Vill man ha specialformade innerkrukor så kan man ju faktiskt idka återvinning, mycket matvaror packas i plastaskar (potatissallad mm). Bara borra hål i botten så vips så har man en innerkruka i annorlunda modell.
Ja det har du rätt i. Jag får nog börja samla på mig de burkarna istället för att skicka dem. Förr eller senare kan man ju säkert rota fram något som passar!
Tack för tipset!
CITAT (hjärtegull @ 16-07-2008, 20:24)

På våren så brukar vi på mitt Blomsterland ha både runda och fyrkantiga plastkrukor i olika storlekar. T
Ja det är sant, de är ju fyrkantiga. Men jag är kräsen och gnällig

så jag skulle vilja ha stooooora krukor, låga vida och fyrkantiga eller runda eller ovala för jag vill börja göra arrangemang av mina krukväxter. Det börjar nämligen bli fullt på fönsterbrädan och annat ska få plats.
Ställa många småkrukor i en stor ytterkruka vill jag (helst) inte för det brukar inte bli så bra, men om jag inte hittar glass- och salladsburkar av rätt kvalisort så kanske jag helt enkelt får finna mig i det (för en gångs skull).
Tack ändå för tipset!
Chivvie
17-07-2008, 20:53
Just nu har jag mängder av sticklingar. De står i engångs plastglas och dessa har jag i sin tur satt i runda inte så höga plasburkar för kakor. Fyra får plats i en och de är ju mycket lättare att hantera på det viset, än en och en.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.