Sedan ett par år håller en flock kronhjortar till i mina marker. De ståtliga djuren är mycket skygga, men nu har jag för första gången lyckats fotografera dem. Här är tre hindar och två kalvar.
[attachment=21267:Kronhjortar2.jpg]
Olle
Myosotis
16-07-2008, 17:20
Det var en fin bild, så vackert ljus! Här finns det kronhjortar i hägn bara några kilometer bort, men jag har aldrig kommit mig för att fota dem. Det skulle man kanske göra, de är väldigt vackra, rör sig så graciöst.
eden
16-07-2008, 20:53
Fin bild. har både Dovhjort o Kronhjort+vildsvin i skogen runt huset. Har inte tänkt på att fota dom, dom "bara" är där när vi är ute och går hunden o jag. Ska lägga upp bild när jag fotat dom.
Chamomille
17-07-2008, 10:23
Visst är de vackra djur Hjortarna, men jag tvekar starkt när de går omkring i trädgården och äter upp allt i sin väg. Här är de tyvärr så gott som tama. Inte roligt . Det var roligare när jag var liten, då kunde man om man hade tur se ett rådjur på låååångt håll . Här går rådjuren upp på verandan och mumsar
Mycket vacker bild Olle!
Lars-Olof Arvids
17-07-2008, 11:45
Tack allihop!
Olle
zaaritha
18-07-2008, 22:46
Utanför Hjo finns "vilda" kronhjortar som rymt från inhägnad; de är otroligt vackra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.