Full version: Kronhjortar
Lars-Olof Arvids
Sedan ett par år håller en flock kronhjortar till i mina marker. De ståtliga djuren är mycket skygga, men nu har jag för första gången lyckats fotografera dem. Här är tre hindar och två kalvar.

[attachment=21267:Kronhjortar2.jpg]

Olle
Myosotis
Det var en fin bild, så vackert ljus! Här finns det kronhjortar i hägn bara några kilometer bort, men jag har aldrig kommit mig för att fota dem. Det skulle man kanske göra, de är väldigt vackra, rör sig så graciöst.
eden
Fin bild. har både Dovhjort o Kronhjort+vildsvin i skogen runt huset. Har inte tänkt på att fota dom, dom "bara" är där när vi är ute och går hunden o jag. Ska lägga upp bild när jag fotat dom.
Chamomille
Visst är de vackra djur Hjortarna, men jag tvekar starkt när de går omkring i trädgården och äter upp allt i sin väg. Här är de tyvärr så gott som tama. Inte roligt no.gif .
Det var roligare när jag var liten, då kunde man om man hade tur se ett rådjur på låååångt håll smile.gif . Här går rådjuren upp på verandan och mumsar ranting.gif

Mycket vacker bild Olle!
Lars-Olof Arvids
Tack allihop! smile.gif

Olle
zaaritha
Utanför Hjo finns "vilda" kronhjortar som rymt från inhägnad; de är otroligt vackra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon