Hej
Kanske jag ska presentera mig. Robin 29 år och bor i Östersund. Har delat odlingslott med några kompisar förut och har nu en egen med min sambo.
Jag är som sagt ganska grön(visst är det lite roligt) på att odla och ogräsbekämpning. Läget är som följer. Vi har hyrt en odlingslott av kommunen och där är ogräset över en meter och jag hade i dag lånat min fars röjsåg(inte den klena med plastsnöre utan den med en rejäl klinga) och röjde runt på min odlingslott(a la Rambo) så nu är det max en decimeter på några ställen men ogräset är tätare än asfalt. Vi förväntar oss inte kunna/hinna odla några grönsaker(ja vi ska odla grönsaker bara) i år utan hoppas på nästa år. Jag hade några tankar hur man skulle kunna förbereda sig inför nästa år.
1. plasta in lotten i svart täckplast och låt solen värma/basta sönder allt ogräs och sedan låta plasten värma upp marken tidigt på våren nästa år.
2. Hyra/köpa/låna en jordfräs och röja runt så det står härliga till. Och sedan hoppas att ogräset inte tar sig(säkert!!).
3. Sätta sig på sin feta rumpa och gräva upp allt ogräset en efter en. (inte något attraktivt uppdrag, sista utväg)
4. Någon kombination av ovanstående.
5. Något bra förslag från någon snäll forummedlem.