Alexandra
Tänkte ta bort de gamla ölandstokarna som växer mot gatan på framsidan av huset.... Jag skulle vilja ha en häck som inte blir för högt....men inte heller för låg blink.gif Det spelar inen roll om den är friväxande eller måste klippas ett par gånger/år eftersom jag är road av trädgård. Jag bor i zon 3 (möjligtvis 4 - jag har inte riktigt koll på det med zonerna). Har någon ett bra förslag? Det enda jag med säkerhet vet att det inte ska växa spireor på min framsida. Jag bodde tidigare i ett 70-talsområde med spireor ( och tokar) så långt ögat nådde och har verkligen lessnat på dessa för övigt fina växter....
Hälsningar
Alexandra
Betty
Jag har en häggmispelhäck på min norrsida i zon 6. Den kan både klippas eller växa fritt - lika vacker vilket man än väljer! Blommar i vitt på våren/försommaren. Får en underbar höstfärg + svarta ofarliga bär.
Alexandra
Det låter bra! Jag tror att de får mörkblåa bär om hösten...? Tror du att man kan äta de?
Hälsningar
Alexandra
Ingo
Man kan äta häggmispelbär fast smaken är ganska intetsägande tycker jag.
Alexandra
Tack!
zaaritha
Hej!
Du har inte tänkt på liguster?!
Fjärilar älskar dem!! Fast--för oss människor luktar blommorna lite illa.....
men, buskarna har mörkt gröna blanka blad o är lättodlade--de sköter sej själva...
M-B
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon