Full version: Virusvarning
Platinum
Fick detta VB i inboxen nyss. Vet inte hur mycket det ligger i det men ni kan ju vara uppmärksamma.

VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrixpps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det!Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive isover' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallarsig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB

EDIT: Jag varnar alltså inte för ett virus utan för mailet, vill poängtera så ingen missförstår. Detta är alltså en varning om en hoax som sprids via mail. Om ni får det så kasta bort det och kör en virusscan så ni vet att ni är på säkra sidan.
RibesRubusVitis
Ah, en kär gammal klassiker. Den brukar komma ett par gånger om året, också här på Odlas forum. Tanken är att vi själva ska sprida "viruset" till alla vi känner och gärna bifoga långa sändlistor...
Boxer
Skaffa Mac istället, så är det problemet löst. flirting.gif
henriks
CITAT (Boxer @ 18-07-2008, 08:17) *

möjligen minskat, men knappast löst. Däremot har man skapat en del andra problem, men det är en annan historia.

Det viktigaste är att aldrig någonsin ha datorn uppkopplad mot internet utan uppdaterat virusskydd och dessutom tänka sig för vad man gör med "skumma" filer som kommer på mail mm. Det är ytterst sällsynt att jag någonsin öppnar en bifogad fil i ett mail utan att veta vad det är.
Potentilla

Så sant... tummenupp.gif
Fizzgigg

Nja, men har skaffat sig ett större problem: man har en Mac. Där räcker inte ens antivirus för att bli av med problemet. flirting.gif
CillaM
Haft mac sedan 1995, har aldrig haft ett endaste virus. De kör och kör och kör och kör..... som de där berömda batterierna... giggle.gif Under tiden hör jag alla vänner och bekanta beklaga sig över virus, trojaner och anti-virusprogram med det andra och det tredje.
Netha
Har haft Windows sen 1996 ... en enda gång har jag drabbats av virus, el eg så var det inget virus alls
utan ett "busprogram" ... efter den dagen såg jag till att ha fungerande, uppdaterat antivirusprogram
och har inte haft några som helst problem.
Tilläggas kan ... jag öppnar aldrig okända mail/ filer.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon