Full version: Förälskad i en ros!
Gilbert
Efter en underbar dag i Trädgårdföreningen i Göteborg, har jag funnit rosen som jag vill ha. Den heter Thats Jazz, kommer från Danmark och är det vackraste jag har sett. Stora fyllda mörkröda rosor. wub.gif

Är den någon som vet om den finns att köpa i Sverige? Har någon erfarenhet av den? Kan den klara sig i Sverige??

Skickar med en bild från Rosträdgården (OBS det är inte en bild på Thats Jazz utan en annan favorit)

Ezereht
Du kan beställa den från rosenposten.dk, den är härdig till zon 3. Men den borde inte vara så jätteovanlig, kanske du hittar den på nån plantskola om du har tur. Klätterros.
svennis
Visst är Jazz fin, en ögondragare.
O doftar som en ROS..

jazz 001.JPG

Kajsa
Vet inte var du bor ? Jag har en sedan fyra år och den klarar sig utmärkt i zon 3 - 4. skulle den frysa ner en del är den uppe igen, den blir inte mer än knappt 2 m här, blommorna står länge, ja den är tjusig. Har läst att rosen var tänkt som en Renaissance ros men Poulsen ansåg att den inte höll måttet.

Jazz

Och den är frisk, ibland får den väl något men i stort bra.
svennis
CITAT (Kajsa @ 18-07-2008, 19:46) *
Vet inte var du bor ? Jag har en sedan fyra år och den klarar sig utmärkt i zon 3 - 4. skulle den frysa ner en del är den uppe igen, den blir inte mer än knappt 2 m här, blommorna står länge, ja den är tjusig. Har läst att rosen var tänkt som en Renaissance ros men Poulsen ansåg att den inte höll måttet.

Jazz

Och den är frisk, ibland får den väl något men i stort bra.

Den blev för hög..
Kajsa
I Skåne blir väl allt högt biggrin.gif här får vi nöja oss med lägre
Gilbert
tack alla underbara rosälskare! smiley_small_hug.gif

Jag har skickat en fråga till Rosenposten. Får se om de kan leverera en stor planta till mig.

Svennis... Om du inte är nöjd med ditt exemplar, kan jag gärna komma och hämta den hos dig. Jag har en massa Bohusländs kaprifol som du kan få i utbyte. Hmm... crazy.gif Finns det någon i hela världen som vill ha kaprifol?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon