Monarda
När denna blomma kommer på tal bland mina trädgårdsvänner skriker en del usch och fy och skulle aldrig släppa in den i trädgården. Och visst kan den väl vara lite svårplacerad med sin lysande röda färg. Själv har jag satt den i enstaka exemplar lite här och där som små utropstecken. Vad tycker ni? Älska eller hata.

P7150277a.jpg

P7150279a.jpg

Ingrid Zon3
Jag tycker den är fööör mycket, men ändå... läcker i rätt komposition. Har den inte själv.
Du kanske skulle lägga upp en omröstning?
Christer i Falköping
Gillar den skarpt! Men den trivs inte så bra hos mig tyvärr. Kommer sisådär tre stjälkar varje år.
Christer.
Pia L
Jag tycker varken om rött eller gult, och vad har jag i rabatterna??
Jo studentnejlikor och en massa gula blommor av olika sorter, den enda av dom som jag tycker om är nattljuset för att den har en mildare gulfärg, ingen postbilsgul där inte.
Överbölingen
Ett utropstecken. Ärtig, bryter av och ger stuns. Men skall förstås stå på rätt ställe. Den trivdes hos svärmor i Eskilstuna.
Den trivdes i Östersund och den trivs i Överböle och fröar friskt av sig.
Finns visst en vit variant också.
Vi har den i en fullständigt kompakt slänt som just nu står i sin fullaste prakt. Allt får växa där.
Boxer
Jag tycker om färg, så denna blomma är hjärtligt välkommen här.
ingrid fuxwall
Den bor hemma hos mig
Helen i Piteå Zon 5
Jag har den aprikosfärgade.. och jag gillar den yes.gif
Limeblossom
Jag har den lite av nostalgiska skäl. Den står i en rabatt som mest består av gula,oranga och röda toner.
renate
Nja sådär,där den passar och trivs,varför inte.Jag har den inte.Det är väl en smaksak tycker jag,den passar inte i min perennrabatt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon