Grönberg
Vi stack dit i feb 2005, 2 månader efter Tsunamin som skördade offer i flera kontinenter, i Kerala dog ca 200, och detta på "fel" sida av Indien, havet höjde sig flera meter och dränkte en liten fiskeby.
Nog om tråkigheter, vi startade i Goa men det var bara Palolem i södra Goa som var något att ha, Anjuna, Baga och Calangute var absolut ingen hit, vi tog tåget , 2:a klass Sleeper, ner till Kerala (bara den tågresan kan jag skriva en egen historia om - spektakulärt!!) och landade i Cochin, här hyr vi en husbåt och hade 2 underbara dygn på bland det vackraste vi upplevt, husbåten hade 2 sovrum med Aircondition, helkaklade badrum, kök, och vardagsrum + ett litet soldäck.
Besättningen bestod av 2 Kaptener, 1 kock och en personlig guide, gissa om vi skämdes bort, närapå 10 rätters vid varje måltid.
Vi stannade till emellanåt och tittade på kryddträdgårdar, konsthantverk och mysiga små byar.
Denna resa kommer för alltid att finnas i våra hjärtan.
Vår båt

Kocken

Soldengång på Keralas backwater

Ibland är kanalerna breda och ibland smala, vackert är det!

Det är sötvatten och befolkningen tvättar, badar etc... i vattnet

Denna bild vann en fototävling i Aftonbladet 2005

Att stilla, i sakta mak glida runt på floderna.... behöver jag säga mer?

återkommer med mera senare.........................
Azur
Väldigt fina bilder, och lite sugen blir man allt. Får man fråga ungefär hur mycket det kostade?
Grönberg
CITAT (Azur @ 19-07-2008, 13:45) *
Väldigt fina bilder, och lite sugen blir man allt. Får man fråga ungefär hur mycket det kostade?

Det är alltid en standardfråga.... man kan hitta husbåtar från 500:- per dygn till 1500:-, vår kostade det senare.
besättningen

Snark! Godmorgon, bacon och ägg, toast och underbart te väntar, flingor, filmjölk etc.........

Varkala beach vid North Cliff

Jag har ihjäl er med alla våra semesterbilder....................
Grå
Åh nej! Ont blod förgås inte så lätt!

Mera bilder, mer berättelser!! biggrin.gif
Grönberg
Tror att få vet känslan av att ringa hem ocjh ta förväl, vi dör nu inom kort, Hurricane Wilma tog bort vår stolthet när vi var i Mexico hösten 2006, 47 st svenskar befann sig i Mexico, endast 2 på Yucatanhalvön - vi!!!
Story kommer!!!
Helen i Piteå Zon 5
Åhhh, så fina bilder på vackra miljöer, ser fram emot fortsättningen.
Biggan_
CITAT (Grönberg @ 19-07-2008, 13:56) *
Jag har ihjäl er med alla våra semesterbilder....................

Nejdå! För mej som inte har råd med resor, eller rättare sagt jag prioriterar annat, är detta en gratisresa ju! naughty.gif
*Stintan*
Neeej då så lätt dör man inte. Väntar tålmodigt på fler bilder och berättelser!!! Fantastiskt måste det vara att ha upplevt så många. vackra platser. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon