Christer i Falköping
19-07-2008, 14:12
Var lite tidigt ute med beskärningen och tog det ganska lugnt. Men här finns bilder och beskrivningar till hur jag gjorde i morse:
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...i&img=29863Nu har jag väl fått in bilderna i rätt ordning hoppas jag.
Christer.
Tack för en bra 'lektion' Christer! Nu måste ju givetvis även jag prova, bara för sakens skull. Men var ska man få plats med allt som tar sig...
Christer i Falköping
19-07-2008, 19:37
Det blir bra som presenter som man tvingar på andra
Christer.
Fniss! Jo men det stämmer ju egentligen. Förra året tog jag sticklingar av järnek, fick dom på en promenad och alla tog sig fint. Mamma blev överförtjust för dom. Dessvärre har jag runt 30 sticklingar av liguster som bara väntar på att få ett hem.
Vilket bra bildspel du gjort Christer!
Jag kunde inte låta bli att fortsätta titta och var helt betagen av krassar och nekatriner
Christer i Falköping
19-07-2008, 20:08
Tack Grå!
Christer.
Biggan_
19-07-2008, 22:29

Christer, då har man lärt sej nåt nyttigt i dag också!
Tack för bra info - men det framgår inte vad du använder för jord till sticklingarna (eller så är jag dålig på att läsa...)
Ska det vara ren torv, eller kanske färdigblandad rhododendronjord, eller nåt annat?
Christer i Falköping
07-08-2008, 18:32
Sandblandad torv är nog det bästa (tror faktiskt jag glömde skriva det). Bara det går åt det sura (lågt pH9 hållet är det bra.
Christer
P.S. Kan berätta att det nu syns nya skott på den beskurna rhododendronen. D.S.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.