Vet inte om det här borde ligga under växthus, husdjur, köksträdgården eller jord... Så det får bli i Småprat.
En av våra grannars katt har använt mitt växthus som toalett i vintras. Dörren hade stått med en glipa öppen, precis tillräckligt stor för en 6-månaders katt att komma in genom.
Såg det nån gång mitt i vintern och stängde då.
Av olika anledningar har jag inte kunnat jobba med att röja ur växthuset sedan förra sommaren, utan har gjort det först den här veckan.
Upptäckte då att förutom att jordgubbarna har spridit sig mer än villigt runt jordbäddarna, så fanns det mycket mer kattbajs än jag sett förut. Stanken från bajs/kattkiss hade försvunnit. Men jag har nog plockat bort 20-30 bajsar som jag lyckats hitta ovanpå och lätt nergrävda i jorden. Och det är bara dem jag hittat. Vågar inte tänka på hur många som redan förmultnat så mycket att de fallit i småbitar och inte gick att identifiera längre...
Frågan är: Kan jag utan problem odla grönsaker etc i den där jorden nu?
Visst, man gödslar med skit från andra djur, men just kattbajs känns helt enkelt inte så fräscht och nyttigt.

Jag har ingen lust att så morötter och sallad som är fulla med sjukdomsalstrande små bakterier och annat äckel.
Nån som vet om man måste sanera och byta ut all jord, eller om det faktisklt är okej att odla på i jorden?
// Tirre