|
Nu börjar klematistråden bli alldeles för ohanterlig. Man kan inte använda sökfunktionen för då får man ju bara upp samma lååååånga tråd att läsa igenom. Då ställer man ju helldre frågan på nytt! Jag tror att det finns många som skulle bli glada för en egen klematis avdelning. Kanske kan man samsas med rosavdelningen? Som det är nu så undviker jag den långa klematistråden och letar efter ett annat forum. Jag vill gärna vara kvar på odla för jag har tyckt om detta forum. Snälla Ge oss ett klematisavdelning! Den enskilda växtgruppen förutom rosor så får ju klematis flest frågor (eller har jag fel?) Fler som tycker som jag? Jag har gjort så att man kan rösta på flera alternativ om man tycker att två alternativ är likvärdiga. tex jag kan tänka mig egen klematisavdelning men kan även tycka att det är ok tilsammans med rosavdelningen så jag röstade på båda. Man kan ju ändå se hur många personer som röstat totalt.
Största "felet" tror jag är att alla klematisfrågor läggs i samma tråd. Varför...? Ingen annan växt (eller ämne öht) samlas i en enda tråd. Det är som du säger jättesvårt att hitta den infon man letar efter, jag gav upp för länge sen.
Finn Klematis
20-07-2008, 11:16
CITAT (Berith @ 20-07-2008, 09:02)  Största "felet" tror jag är att alla klematisfrågor läggs i samma tråd. Varför...? Ingen annan växt (eller ämne öht) samlas i en enda tråd. Det är som du säger jättesvårt att hitta den infon man letar efter, jag gav upp för länge sen. Hej! Jag öppnade tråden klematisfrågor i Oktober 2007. Den har redan haft dubbelt så många besökare som rosfrågor totalt.Att hålla reda på alla klematisfrågor om dom inte finns under samma tråd är omöjligt för mig. Att det behövs en egen avdelning Klätterväxter och Klematis står väl helt klart. Att nuvarande tråd är ohanterlig är också helt klart. Mvh. Finn Klematis.
CITAT (Finn Klematis @ 20-07-2008, 12:16)  Hej!
Jag öppnade tråden klematisfrågor i Oktober 2007. Den har redan haft dubbelt så många besökare som rosfrågor totalt.Att hålla reda på alla klematisfrågor om dom inte finns under samma tråd är omöjligt för mig. Att det behövs en egen avdelning Klätterväxter och Klematis står väl helt klart. Att nuvarande tråd är ohanterlig är också helt klart.
Mvh. Finn Klematis. "Att hålla reda på alla klematisfrågor om dom inte finns under samma tråd är omöjligt för mig." Ursäkta men det där förstår inte jag - är inte ämnet till för alla här....? Att nån startar en tråd om ett bestämt ämne kan jag förstå, och att den personen kanske lägger alla sina frågor om samma ämne i den tråden kan jag också förstå. Men det kan ju knappast vara meningen att alla andra också lägger sina frågor i den tråden...? Om man gör med klematisfrågorna som man gör med andra frågor - lägger dom i "egna" trådar skulle inte "ämnet" klematis bli så ohanterligt. Känner mej lite
CITAT (Berith @ 20-07-2008, 12:50)  "Att hålla reda på alla klematisfrågor om dom inte finns under samma tråd är omöjligt för mig." Ursäkta men det där förstår inte jag - är inte ämnet till för alla här....? Att nån startar en tråd om ett bestämt ämne kan jag förstå, och att den personen kanske lägger alla sina frågor om samma ämne i den tråden kan jag också förstå. Men det kan ju knappast vara meningen att alla andra också lägger sina frågor i den tråden...? Om man gör med klematisfrågorna som man gör med andra frågor - lägger dom i "egna" trådar skulle inte "ämnet" klematis bli så ohanterligt. Känner mej lite  Jag tycker som du, jag röstade på att det inte behövs nån egen avdelning för klematis. Jag tycker att vi har nog så många avdelningar redan. Om jag har en klematisfråga så ställer jag den inte i klematistråden, jag startar en ny tråd.
Finn Klematis
20-07-2008, 13:24
CITAT (Berith @ 20-07-2008, 12:50)  "Att hålla reda på alla klematisfrågor om dom inte finns under samma tråd är omöjligt för mig." Ursäkta men det där förstår inte jag - är inte ämnet till för alla här....? Att nån startar en tråd om ett bestämt ämne kan jag förstå, och att den personen kanske lägger alla sina frågor om samma ämne i den tråden kan jag också förstå. Men det kan ju knappast vara meningen att alla andra också lägger sina frågor i den tråden...? Om man gör med klematisfrågorna som man gör med andra frågor - lägger dom i "egna" trådar skulle inte "ämnet" klematis bli så ohanterligt. Känner mej lite  Hej! Ämnet är öppet för alla. Alla kan lägga sina inlägg under Prydnadsväxter. Tråden klematisfrågor, där svarar jag på frågor som ställs till mig. Att det kommer så många frågor är naturligtvis roligt, men det har blivit ohanterligt. En lösning är att jag slutar att svara på klematisfrågor. Ställs inga frågor till mig, så har jag inget att svara på. OBS! Jag ställer inga frågor. Jag svarar. Mvh. Finn.
*Stintan*
20-07-2008, 14:22
Så du menar att du svarar endast på klematisfrågor om dom ligger i den långa ohanterliga klematistråden? Och menar du att du bara vill svara på frågor som är direkt ställda till dej eller? Och får inte klematisfrågorna en egen avdelning så slutar du svara på frågor? Om det är så finner jag detta mycket anmärkningsvärt och tråkigt. Om jag vill ha svar på en fråga, oavsett vad, så startar jag en ny tråd eftersom jag vill ha svar på min fråga och eventuella följdfrågor, inte på vad en massa andra ställer för frågor. Jag håller fullständigt med om att klematistråden är ohanterlig men det beror ju just på att alla frågor läggs i samma tråd istället för att varje fråga får sin egen tråd. Det var länge sedan jag orkade gå in i den tråden och läsa. Däremot går jag regelbundet in i de avdelningar som intresserar mig för att kolla om det finns något nytt av intresse.
Jag förstår inte varför det skulle vara så svårt för dig och andra att kunna svara på klematisfrågor om dom ligger under Prydnadsväxter där dom ju hör hemma. Även i en egen avdelning så är ju det bästa om varje fråga får en egen tråd. Bättre då att folk lär sig skriva vettiga rubriker på sina frågor så att man någotsånär ser vad dom handlar om. Om du inte vill svara där så är det ju beklagligt men det vore ganska orimligt om alla som har specialkunskaper, jo det finns fler, satte som villkor att få ha egna små forum på forumet om just deras specialområde. Du får det att låta som att du vill ha en privat frågelåda men är inte vitsen med forum att alla ska ha möjlighet att gå in och svara eller tycka till i trådarna?
Har jag missuppfattat ditt budskap så ber jag om ursäkt!
Finn Klematis
20-07-2008, 15:23
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2008, 15:22)  Så du menar att du svarar endast på klematisfrågor om dom ligger i den långa ohanterliga klematistråden? Och menar du att du bara vill svara på frågor som är direkt ställda till dej eller? Och får inte klematisfrågorna en egen avdelning så slutar du svara på frågor? Om det är så finner jag detta mycket anmärkningsvärt och tråkigt. Om jag vill ha svar på en fråga, oavsett vad, så startar jag en ny tråd eftersom jag vill ha svar på min fråga och eventuella följdfrågor, inte på vad en massa andra ställer för frågor. Jag håller fullständigt med om att klematistråden är ohanterlig men det beror ju just på att alla frågor läggs i samma tråd istället för att varje fråga får sin egen tråd. Det var länge sedan jag orkade gå in i den tråden och läsa. Däremot går jag regelbundet in i de avdelningar som intresserar mig för att kolla om det finns något nytt av intresse.
Jag förstår inte varför det skulle vara så svårt för dig och andra att kunna svara på klematisfrågor om dom ligger under Prydnadsväxter där dom ju hör hemma. Även i en egen avdelning så är ju det bästa om varje fråga får en egen tråd. Bättre då att folk lär sig skriva vettiga rubriker på sina frågor så att man någotsånär ser vad dom handlar om. Om du inte vill svara där så är det ju beklagligt men det vore ganska orimligt om alla som har specialkunskaper, jo det finns fler, satte som villkor att få ha egna små forum på forumet om just deras specialområde. Du får det att låta som att du vill ha en privat frågelåda men är inte vitsen med forum att alla ska ha möjlighet att gå in och svara eller tycka till i trådarna?
Har jag missuppfattat ditt budskap så ber jag om ursäkt! Hej ! Jag svarar på klematisfrågor, upptäcker jag någon klematis fråga under prydnadsväxter svar jag på den, om inte någon har lämnat något riktigt svar. Jag öppnade tåden klematisfrågor därför att jag trodde det skulle bli en förenkling. Att det skulle bli så många frågor kunde jag inte drömma om. Tråden har blivit ohanterlig. Klematis svarar för nära hälften av besöken under prydnadsväxter. Det behövs en egen avdelning för klängväxter och klematis,det skulle förenkla för alla. Jag svarar på frågor för att öka kunskapen och intresset för klematis. Om jag förstår Dig rätt så hör allt som odlas för sitt prydnadsvärde hemma under Prydnadsväxter. Då blir det inte många avdelningar kvar. Jag håller helt med Dig att ett forum skall vara öppet för alla. Det är därför jag vill ha en avslutning på min tråd och ett fungerande forum under rubriken Klätterväxter och klematis. OBS! Med det stora antalet frågor har min, privata, frågelåda blivit en ganska stor belastning. Mvh. Finn
Snigelhatare
20-07-2008, 15:40
Det enklaste är ju att själv starta en ny tråd med tex clematisens namn som rubrik eller någon annan rubrik. Det blir betydligt enklare när man ska söka på någon växt än att läsa långa trådar. Och självklart kan både Finn och alla andra svara i de trådarna.
*Stintan*
20-07-2008, 16:25
CITAT (Finn Klematis @ 20-07-2008, 16:23)  Hej !
Jag svarar på klematisfrågor, upptäcker jag någon klematis fråga under prydnadsväxter svar jag på den, om inte någon har lämnat något riktigt svar. Jag öppnade tåden klematisfrågor därför att jag trodde det skulle bli en förenkling. Att det skulle bli så många frågor kunde jag inte drömma om. Tråden har blivit ohanterlig. Klematis svarar för nära hälften av besöken under prydnadsväxter. Det behövs en egen avdelning för klängväxter och klematis,det skulle förenkla för alla. Jag svarar på frågor för att öka kunskapen och intresset för klematis. Om jag förstår Dig rätt så hör allt som odlas för sitt prydnadsvärde hemma under Prydnadsväxter. Då blir det inte många avdelningar kvar. Jag håller helt med Dig att ett forum skall vara öppet för alla. Det är därför jag vill ha en avslutning på min tråd och ett fungerande forum under rubriken Klätterväxter och klematis. OBS! Med det stora antalet frågor har min, privata, frågelåda blivit en ganska stor belastning.
Mvh. Finn Men om nu hälften av alla frågor i Prydnadsväxter handlar om klematis varför kan dom frågorna då inte fortsätta att ligga där. Jag förstår uppriktigt sagt inte vad som är problemet med det. Det som är problem är ju när olika människor ställer flera frågor i samma tråd istället för att starta nya trådar när man har en ny fråga. Nu ser vi ju hur illa det var med bara en klematistråd och även du som "bara" svarar och inte ställer frågor tycker att den är ohanterbar. Men för den som letar efter ett svar är den ju totalt hopplös. Därför bör inte olika personer ställa frågor i samma trådar om det inte har med själva huvudfrågan att göra. Sedan blir det ju iallafall så att samma frågor kanske dyker upp då och då men vad spelar det för roll egentligen det är ju alltid så på ett levande forum. Ska man sedan använda sökfunktionen fungerar det ju faktiskt mycket bättre om varje fråga finns i egen tråd. Men kan du förklara för mig varför det inte går att lägga frågorna i "Prydnadsväxter". Var har jag för övrigt sagt att allt som odlas för sitt prydnadsvärde hör hemma under Prydnadsväxter? Jag och alla andra är självklart glada för att du delar med dig av din kunskap på detta område. Har du för övrigt mailat admin och lagt fram ditt önskemål om en egen avdelning för Klätterväxter inkl klematis och vad har du i så fall fått för svar?
Jag måste säga att denna fråga verkar lite tjafsig o bygger på okunnighet. Det fungerar ju bra trots allt idag, så jag har lite svårt att förstå problemt. Jag ser snarare fördelar med att man har olika klematistrådar om tex. olika problemställningar. Var ska vi dra gränsen?? Vi kan ju till slut han en avdelning för varje liten avdelning i vår växtflora… men risken är ju att den okunnige vid en sökning bara får det svårare att söka efter som han ej vet i vilken avdelning han skall söka i, eller söker i alla avdelningar och då för en massa svar som ej innehåller svaret på den personens fråga…
Skulle vi sen ha ett kelmatisforum, ja vad gör vid så om nån frågar i fel avdelning??
Jag är även aktiv på ett annat forum. Där har frågan kommit upp om varför det forumet är så mkt uppdelat. Där har man alltså det motsatta problemet…. Folk hittar inte var dom ska skriva o får inga svar o moderatorerna anser ej att dom ska flytta trådar. Jag anser att med dagens uppdelning, och forumteknik så har vi en moderat lösning.
Finn Klematis
20-07-2008, 19:18
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2008, 17:25)  Men om nu hälften av alla frågor i Prydnadsväxter handlar om klematis varför kan dom frågorna då inte fortsätta att ligga där. Jag förstår uppriktigt sagt inte vad som är problemet med det. Det som är problem är ju när olika människor ställer flera frågor i samma tråd istället för att starta nya trådar när man har en ny fråga. Nu ser vi ju hur illa det var med bara en klematistråd och även du som "bara" svarar och inte ställer frågor tycker att den är ohanterbar. Men för den som letar efter ett svar är den ju totalt hopplös. Därför bör inte olika personer ställa frågor i samma trådar om det inte har med själva huvudfrågan att göra. Sedan blir det ju iallafall så att samma frågor kanske dyker upp då och då men vad spelar det för roll egentligen det är ju alltid så på ett levande forum. Ska man sedan använda sökfunktionen fungerar det ju faktiskt mycket bättre om varje fråga finns i egen tråd. Men kan du förklara för mig varför det inte går att lägga frågorna i "Prydnadsväxter".
Var har jag för övrigt sagt att allt som odlas för sitt prydnadsvärde hör hemma under Prydnadsväxter?
Jag och alla andra är självklart glada för att du delar med dig av din kunskap på detta område. Har du för övrigt mailat admin och lagt fram ditt önskemål om en egen avdelning för Klätterväxter inkl klematis och vad har du i så fall fått för svar? Hej! Du skriver" svara på klematisfrågor om ligger under prydnadsväxter där dom ju hör hemma". Om klematis hör hemma under prydnadsväxter, måste väl alla blommor göra detta. Eller är klematis något undantag? Härmed är debatten avslutad från min sida.Ralf har helt rätt. Mvh. Finn
*Stintan*
20-07-2008, 19:26
Snacka om rundgång, jag håller helt med Ralf även jag för han säger ju precis det jag har velat få fram hela tiden.
Piccante
30-07-2008, 15:35
Jag instämmer med Stintan och Ralf. Jag har också den erfarenheten från andra forum att delar man upp allt för mycket efter särintressen så vet användarna snart verken ut eller in var de ska posta inlägg. Tänk om man inte är så duktig på klängväxter och knappt vet om det man har i trädgården är en clematis? Tillslut så kommer allt ändå hamna under "småprat om trädgård" eftersom det känns enklast så. Jag har märkt att mycket forumrelaterade frågor inte hamnar under support utan i "småprat" bara för att man ser den avdelningen först.
Jag röstade därför nej.
Bara 23 pers. som har röstat på 10 dagar, intresset verkar inte vara direkt översvallande...
Personligen så tycker jag det är alldeles för mång avdelningar redan nu.
Jag har jättesvårt att hänga med i alla .....använder jag "Nya inlägg" så får jag upp en massa "evighetstrådar" som jag inte är speciellt intresserad av.
/Anki
Undrar lite över hur det skulle funka med en egen klematisavdelning...? Som det är nu så får ju väldigt sällan nån som frågar om klematis i en egen tråd svar öht. I en egen avdelning skulle det ju bli många trådar, eller i alla fall fler än en får man anta/hoppas.
Jag tror att det hade funnits större chans till egen avdelning om det visat sej att många trådar i Prydnadsväxter handlat om klematis, och inte som nu en enda lång med många inlägg.
Neej jag tror att det var felet från början, att det skapades en som många kallar "evighetstråd", sån tråd som inte många är intresserade av.
Jag, personligen, skulle nog inte ha något emot en egen avdelning för " klätterväxter" eftersom jag älskar allt som klättrar på höjden. Själv har jag tolv, eller är det kanske tretton, olika Clematiser. Det är ju bara en droppe i havet när det gäller Clematis. Men jag känner som många andra att det inte är lönt att ställa en fråga "utanför" evighetstråden, och därför ställer jag ingen fråga alls. Besvarar heller ingen, för det har ju Finn monopol på( inget ont mot dig Finn. Du är fantastisk med alla dina kunskaper, men jag önskar att det funnes utrymme för fler än dig  ). Jag håller med Berith när det gäller "evighetstråden". Den skulle aldrig ha fått uppstå. Som det är nu, struntar man helt enkelt i att vare sig läsa eller fråga
Finn Klematis
01-08-2008, 08:39
CITAT (Gillan @ 01-08-2008, 06:48)  Jag, personligen, skulle nog inte ha något emot en egen avdelning för " klätterväxter" eftersom jag älskar allt som klättrar på höjden. Själv har jag tolv, eller är det kanske tretton, olika Clematiser. Det är ju bara en droppe i havet när det gäller Clematis. Men jag känner som många andra att det inte är lönt att ställa en fråga "utanför" evighetstråden, och därför ställer jag ingen fråga alls. Besvarar heller ingen, för det har ju Finn monopol på( inget ont mot dig Finn. Du är fantastisk med alla dina kunskaper, men jag önskar att det funnes utrymme för fler än dig  ). Jag håller med Berith när det gäller "evighetstråden". Den skulle aldrig ha fått uppstå. Som det är nu, struntar man helt enkelt i att vare sig läsa eller fråga  Hej! Jag tänkte inte göra fler inlägg på den här punkten. Men nu måste jag göra det. Du har inte fattat vad det är frågan om. Jag har erbjudit mig att svara på klematis- frågor. Att så många frågar är väl ett tecken på att det behövs. Gör jag något fel när jag svarar på frågor som ställs till mig ? Är det monopol att vara artig och svara på frågor som är ställda till mig ? Det är helt öppet att ställa frågor om klematis utanför evighetstråden. Jag skulle gärna se att inte alla frågor var ställda till mig. Det bästa vore om det blev en egen avdelning för klätterväxter. Som det är nu är inte bra. Det inget fungerande Forum och det har blivit en belastning att svara på alla frågor själv. OBS. Jag svarar även på klematisfrågor som är ställda utanför tråden klematisfrågor, om inte någon annan gjort det. Men det är inte säkert att jag upptäcker alla frågor. Jag hoppas på en snar ändring. Nu är det inte bra. Mvh. Finn.
CITAT (Finn Klematis @ 01-08-2008, 09:39)  Hej!
Jag tänkte inte göra fler inlägg på den här punkten. Men nu måste jag göra det. Du har inte fattat vad det är frågan om. Jag har erbjudit mig att svara på klematis- frågor. Att så många frågar är väl ett tecken på att det behövs. Gör jag något fel när jag svarar på frågor som ställs till mig ? Är det monopol att vara artig och svara på frågor som är ställda till mig ? Det är helt öppet att ställa frågor om klematis utanför evighetstråden. Jag skulle gärna se att inte alla frågor var ställda till mig. Det bästa vore om det blev en egen avdelning för klätterväxter. Som det är nu är inte bra. Det inget fungerande Forum och det har blivit en belastning att svara på alla frågor själv. OBS. Jag svarar även på klematisfrågor som är ställda utanför tråden klematisfrågor, om inte någon annan gjort det. Men det är inte säkert att jag upptäcker alla frågor. Jag hoppas på en snar ändring. Nu är det inte bra.
Mvh. Finn. Jodå Finn, nog har jag fattat vad det är frågan om. Du har själv vid flertal tillfällen talat om att du endast svarar på frågor i just den tråden ( det är första gången jag ser att du är motaglig för frågor utanför den tråden. Jag har nog missat något där. Ber om ursäkt för det.) . Nu är det ju faktiskt så att det råkar vara just du som är den som är "expert" på clematis. Det finns många andra som också är jätteduktiga, men av någon anledning så hamnar alla frågor i "din" tråd. Det är helt enkelt jobbigt. Man/jag orkar helt enkelt inte med att läsa igenom hela den tråden för att ev finna ett svar på nåt man/jag undrar över. Vad jag menar är alltså att du är guld värd Finn, men jag önskar att du funnes på fler ställen än i just den tråden. Kanske tycker jag att du är lite egoistisk när du vid flertal tillfällen säger att du endast besvarar frågor i den omtalade "evighetstråden", men "guld värd är du ändå"
*Stintan*
01-08-2008, 10:48
CITAT (Finn Klematis @ 01-08-2008, 09:39)  Hej! Jag tänkte inte göra fler inlägg på den här punkten. Men nu måste jag göra det. Du har inte fattat vad det är frågan om. Jag har erbjudit mig att svara på klematis- frågor. Att så många frågar är väl ett tecken på att det behövs. Gör jag något fel när jag svarar på frågor som ställs till mig ? Är det monopol att vara artig och svara på frågor som är ställda till mig ? Det är helt öppet att ställa frågor om klematis utanför evighetstråden. Jag skulle gärna se att inte alla frågor var ställda till mig. Det bästa vore om det blev en egen avdelning för klätterväxter. Som det är nu är inte bra. Det inget fungerande Forum och det har blivit en belastning att svara på alla frågor själv. OBS. Jag svarar även på klematisfrågor som är ställda utanför tråden klematisfrågor, om inte någon annan gjort det. Men det är inte säkert att jag upptäcker alla frågor. Jag hoppas på en snar ändring. Nu är det inte bra.
Mvh. Finn. Tänkte inte heller svara här mer men kan faktiskt inte låta bli. Jag håller helt med Gillan, dina kunskaper är guld värda men du skapade själv tråden och inledde den med att du var beredd att svara på frågor. Klematis fick en egen frågelåda vilket jag tycker är beklagligt eftersom det blir så svåröverskådligt. Nu inser du själv att den inte är hanterbar längre men då är ju du den enda som kan göra något åt det. Jag skulle önska att varje klematisfråga startades i ny tråd istället för som nu i en och samma. Det har du möjlighet att påverka genom att avsluta evighetstråden. Då kan även andra ges möjlighet att svara på frågorna och det blir lättare att hitta det man letar efter. Jag säger inte det här för att förringa din kunskap för den är värdefull på forumet. Att sedan frågorna ligger under prydnadsväxter kan ju inte spela så stor roll eftersom jag inte kan se att det är något annat än prydnadsväxter. Den enda prydnadsväxt som ligger utanför råkar vara rosor, varför kan säkert någon annan svara på. Men skulle forumet delas upp i ännu fler avdelningar blir det snart helt ohanterbart och var ska man förresten dra gränsen? Skulle det nu bli en klängväxtavdelning så skulle jag självklart stå ut med det också även om jag tycker att det är onödigt.
Finn Klematis
01-08-2008, 12:24
CITAT (Gillan @ 01-08-2008, 10:20)  Jodå Finn, nog har jag fattat vad det är frågan om. Du har själv vid flertal tillfällen talat om att du endast svarar på frågor i just den tråden ( det är första gången jag ser att du är motaglig för frågor utanför den tråden. Jag har nog missat något där. Ber om ursäkt för det.) . Nu är det ju faktiskt så att det råkar vara just du som är den som är "expert" på clematis. Det finns många andra som också är jätteduktiga, men av någon anledning så hamnar alla frågor i "din" tråd. Det är helt enkelt jobbigt. Man/jag orkar helt enkelt inte med att läsa igenom hela den tråden för att ev finna ett svar på nåt man/jag undrar över. Vad jag menar är alltså att du är guld värd Finn, men jag önskar att du funnes på fler ställen än i just den tråden. Kanske tycker jag att du är lite egoistisk när du vid flertal tillfällen säger att du endast besvarar frågor i den omtalade "evighetstråden", men "guld värd är du ändå"  Hej! Jag har sagt att jag endast har full bevakning på den här tråden. Om Du följt upp övriga frågor om klematis så måste Du ha sett att Jag har svarat på ganska många. Att frågorna hamnar "i min tråd" beror väl på den som frågar och inte på mig. En gång till, jag vill ha ett fungerande Forum, där alla kan fråga och svara. En egen avdelning för Klätterväxter och klematis. Hade jag vetat hur många frågor som skulle komma så skulle jag inte öppnat den här tråden. Frågor som ställs till mig svarar jag på. även om dom har blivit många. Mvh. Finn.
Finn Klematis
01-08-2008, 12:31
CITAT (*Stintan* @ 01-08-2008, 11:48)  Tänkte inte heller svara här mer men kan faktiskt inte låta bli. Jag håller helt med Gillan, dina kunskaper är guld värda men du skapade själv tråden och inledde den med att du var beredd att svara på frågor. Klematis fick en egen frågelåda vilket jag tycker är beklagligt eftersom det blir så svåröverskådligt. Nu inser du själv att den inte är hanterbar längre men då är ju du den enda som kan göra något åt det. Jag skulle önska att varje klematisfråga startades i ny tråd istället för som nu i en och samma. Det har du möjlighet att påverka genom att avsluta evighetstråden. Då kan även andra ges möjlighet att svara på frågorna och det blir lättare att hitta det man letar efter. Jag säger inte det här för att förringa din kunskap för den är värdefull på forumet. Att sedan frågorna ligger under prydnadsväxter kan ju inte spela så stor roll eftersom jag inte kan se att det är något annat än prydnadsväxter. Den enda prydnadsväxt som ligger utanför råkar vara rosor, varför kan säkert någon annan svara på. Men skulle forumet delas upp i ännu fler avdelningar blir det snart helt ohanterbart och var ska man förresten dra gränsen?
Skulle det nu bli en klängväxtavdelning så skulle jag självklart stå ut med det också även om jag tycker att det är onödigt. Hej! Roser är en egen avdelning därför ämnet är så stort. Av samma anledning bör klematis vara en egen avdelning. Mvh. Finn
CITAT (Finn Klematis @ 01-08-2008, 13:24)  Hej!
Jag har sagt att jag endast har full bevakning på den här tråden. Om Du följt upp övriga frågor om klematis så måste Du ha sett att Jag har svarat på ganska många. Att frågorna hamnar "i min tråd" beror väl på den som frågar och inte på mig. En gång till, jag vill ha ett fungerande Forum, där alla kan fråga och svara. En egen avdelning för Klätterväxter och klematis. Hade jag vetat hur många frågor som skulle komma så skulle jag inte öppnat den här tråden. Frågor som ställs till mig svarar jag på. även om dom har blivit många.
Mvh. Finn. Jag har antagligen missat att du svarar i andra trådar än "evighetstråden". Det ber jag om ursäkt för. Nu har jag i alla fall sett att du gör det. Tack för det
Tycker också det är kul att Finn börjat bidra med sin kunskap i andra klematistrådar också, precis så är väl tanken med ett forum. Och om det från nu startas en massa trådar om klematis, så "syns" det ju hur stort ämnet är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|