Vill köpa en ros som heter Eglantyne, någon som har en sådan och vilka erfarenheter har du av den? Hälsn Evvy
Jag planterade 3 st i våras, men det är lite tidigt att ha någon åsikt, så jag hänvisar till Roslistan
Eglantyne
TACK för snabbt svar!
Hälsn Evvy
Adelina
21-07-2008, 21:54
Jag har haft den några år och det är en favoritros!
Nu bor jag i zon 1 och har väldigt bra jord, men hos mej trivs den väldigt bra. Frisk, stora vackra gräddbakelseblommor med härlig doft. Dock blir den inte jättestor så ett tips är att sätta några tillsammans, ex tre i en triangel med 30-40 cm mellan...då växer de ihop till EN buske.
Om du köper den så beskär den rejält de första åren så den får stadiga fötter...blommorna är tunga och lägger lätt ner grenarna om man är för "snäll"
TACK för mer info! Va´ bra det där att veta om att plantera 2-3 ihop! Trevlig fortsatt sommar! Evvy
MayaLisa
23-08-2008, 07:06
Jag har en sådan, som jag planterade -06. Den har vuxit på sig bra, och den får stadigare grenar för var år...även om man inte skär den så hårt...Underbart vacker och underbar doft. rekomenderar den verkligen. /Maya

Och jag är nöjd med mina ex.
Adelina
23-08-2008, 07:27
Oj vilka fina! Mina är likadana, men just nu så vräker regnet ner och jag funderar starkt på att stå och hålla ett paraply över mina raringar idag. Är man litet galen då kajsa?
Nej, helt normalt för en rostok. Regnet förstör en massa rosor till bruna klumpar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.