Hej,

Ungarna spelade boll och råkade komma åt min lilla bräckliga dvärgblodlönn (Dissectum Garnet) som jag planterade för två år sedan. De slog av en hel gren invid stammen och på de kvarvarande två grenarna gick det av några toppar ohmy.gif( Ja, det är ju mitt eget fel, jag kände på mig när jag planterade den att det kanske inte var så strategiskt bra ställe. Men det var ju där jag ville ha den sad.gif *suck*

Så vad gör jag nu? Är det bara att vänta och hoppas att den blir någorlunda symestrisk eller ska jag hjälpa den på något vis. Ser ju lite tomt ut med bara två grenar?! Borde man annars beskära den för att den ska tätna? Ser endel bilder på blodlönnar där endel är glesa och tunna och andra är som täta runda bollar (så som jag vill ha den) Hur bär man sig åt för att få dem sånna? smile.gif

Funderar desutom på att flytta den så den inte råkar i blåsväder fler gånger. Är de känsliga för flytt? Den kanske inte har satt sig så vaninnigt på två år? Jag funderar isf på att sätta den i en rabatt jag har som behöver lite utfyllnad, men då känns det som att inte inte borde få växa sig allt för stor för då tar den isf tar över det som redan finns planterat där. Det står på beskrivningen av trädet att den blir ca 0,8-1,5 m. Vilket ska jag förvänta mig och hur lång tid tar det? Det är väl ungefär max 1 m den får bli i den rabatten isf. Kan man styra höjd och bredd på den? Hur? Annars kanske det är bättre jag hittar någon annan plats åt den, vet bara inte var?! Den skulle göra sig snygg i den rabatten smile.gif

// V