Suz
Hej!
Den här helgen känns det som om jag ställt tusen frågor till er här på forumet.
Och ni är så himla gulliga som svarar och delar med er av er kunskap smiley_small_hug.gif

Jag tog ju massor av sticklingar från min stäppsalvia och undrar nu när bästa tiden att plantera ut dem är?
De växer ur sina krukor här inne och de är mååånga.

Om jag platerar dem någonstans (när jag nu fått ut dem) och ångrar mig och sen vill flytta dem, är det möjligt?
Christer i Falköping
När det regnar är ju perfekt. Ja du kan flytta dem senare, se bara till att ha så stor jordklump som möjligt i flytten.
Christer.
Suz
CITAT (Christer i Falköping @ 20-07-2008, 17:08) *
När det regnar är ju perfekt. Ja du kan flytta dem senare, se bara till att ha så stor jordklump som möjligt i flytten.
Christer.

Så jag kan plantera ut dem redan i år?
Nu?
confused.gif
smile.gif
Christer i Falköping
Ja det tror jag allt. Har de bara rediga rötter skall det inte vara något problem.
Christer.
Suz
CITAT (Christer i Falköping @ 20-07-2008, 17:21) *
Ja det tror jag allt. Har de bara rediga rötter skall det inte vara något problem.
Christer.

Tack thanks.gif
Maria S i Skåne
Hur gjorde du när du tog sticklingar av den?
Tänkte försöka föröka med frö men sticklingar verkar bättre... tummenupp.gif
Ingrid Zon3
Jag står också med sekatören i hand, funderar på om jag ska klippa bort blomställningen på sticklingen. Misstänker det, men är det nån som kan ge mig lite beslutsstöd?

(Maria, det finns en annan tråd där det beskrivs, börja där:
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=113459)
Suz
Hej!

Jag tog "nya" skott som kommit undertill på plantan, de som inte blommat ännu, och sen satte jag dem i jord bara. Vet inte om jag haft tur eller om dessa är tåliga växter.
Några blad tog jag ju bort nertill.
Sen satte jag dem i ett litet väthus, ett sånt man kan ha på fönsterbrädet. De fick stå där i solen, lite vatten och någon dusch ibland tills de verkade mogna att slippa "taket" på växthuset.
De tog sig väldigt bra!!
Har ännu inte planterat ut dem men så snart jag har tid så ska de ut smile.gif
Maria S i Skåne
Låter för bra för att vara sant!!!
Är det för mörkt att prova nu? ninja.gif

Funderar faktiskt allvarligt på att skaffa pannlampa så man kan vara ut längre på kvällarna.
Grannarna tror väl det är 'Dårarnas IF' som tränar. giggle.gif
Heda
Åh, sticklingar...har jag inte tänkt på!! Så himla mkt billigare!! Varför tog jag inte det på mina 'Caradonna' som jag flyttade ifrån i höstas??? Skit också!! Ja, ja EN planta är ju ingen förmögenhet....sen blir det stcklingar!! smile.gif

Mina självsådde sig för två år sedan och de blommade redan året därpå...de är starka rackare!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon