Full version: Gles syrenhäck
linsjo-9
Har precis flyttat till ett hus som har syrenhäck rund gården som ej blivit omhändetagen de senaste åren. Häcken är ojämn och gles på flera ställen, den är okså rätt "yvig"(nya rotskott kommer runt om den.

Tänkte sätta kantsten runt om rabatten på framsidan av huset mot vägen och lägga bark runt och göda men först måste jag få häcken tät.
Hur får jag den tät, kan man ta utav rotskotten? eller måste jag köpa ny syren och sätta mellan? Vad göder man en syrenhäck med, brunnen hästdynga är det bra? confused.gif

Tacksam för hjälp!! smiley_small_hug.gif
Huggorm
Är det riktigt glest kan det vara idé att flytta några rotskott från där det är tätare. Du kan även såga ner häcken, så kommer den bli tätare när den växer upp igen från roten, en nystart så att säga
linsjo-9
Hur gör man rent praktiskt då man tar rot skott, ska man knippsa av dem och sätta i vatten tills de fått rotsystem och sedan plantera ut eller?
polecat
Förlåt att jag hoppar in.......

Jag har samma problem och har funderat på att såga ned häcken jämns med marken.
När på året ska jag i så fall göra det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon