stina1
Jag beställde några växter från odla.nu tidigare i år, bl a aklejan Blue Barlow. Till min glädje har den ena plantan satt igång att blomma redan i år - fast jag tycker inte att den ser speciellt blå ut!
Någon annan som har en Blue Barlow som kan uttala sig om färgen?

SSA51224.JPG

igelkott
[font="Arial Narrow"][/font][size="2"][/size]Tycker inte heller att den ser blå ut . jag har själv många akelejor men föredrar att använda den "naturliga sorten planterar dom i ett hörn av rabatten där de självsår sig och när de blommat färdigt döljer kaktusdahliorna dom
annkie1
Jag är lite tokig i Aklejor. Har själv en Blue Barlow som jag sått, den är blå jag lovar dig riktigt blå. Detta du har måste vara en Rose Barlow. MVH Annkie
gröngöling zon2
hej,
detsamma hände mig. När den börjat blomma hade det blivit dags för ny beställning (oops!) klagade jag (några andra plantor som inte var bra heller) och odlabutiken kompenserade mig på ett juste sätt, tycker jag.
är inte värst förtjust i rose barlow om det nu är den, tycker hon är lite fesen och pluttig...kanske nästa år?
DragonLady
Kommer inte ihåg om detta var blue barlow för den har frösått sig själv här vid äppleträdet men den är blå yes.gif eller lila unsure.gif

Eller dessa kanske är blue barlow? de nästan svarta alltså..
annkie1
Det finns en som heter Black Barlow oxå. Den är mörkt röd-svart Jättefin. Blir mycket större och finare nästa år jag lovar
stina1
Tack för svar och kommentarer! Det känns inte som någon större katastrof att det blev en rosa akleja, den passar ganska bra där den står ändå. Ska förstås bli väldigt intressant att se vad det andra exemplaret har för färg när det börjar blomma...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon