Full version: Konstiga gyllenbär
ZaraP

Hej!
Jag har två stycken Gyllenbär, lite osäker vilken av dom, hittar inte fröpåsen men
det känns som det var pruinosa. De är höga, smala och gängliga med ganska små
blad. En kompis till mig har en kraftigare sort med jätteblad, det är nog den jag haft
tidigare. Jag har mina i uterummet, de har växt bra och fick små bär nästan på en
gång då de var små. Har massor av bär och blommor. Men höljena torkar fort och sen
släpper dom bären som är rätt små.
Varför blir det så? Fattas det den något? Dom är väl långt ifrån klara...? confused.gif
På en del blad har det börjat bli som små gula prickar längst kanterna. Ser ingen ohyra..
Är det någon form av näringsbrist? Jag har tomater också men det blir aldrig några
blommor mer än nån enstaka och en enda grön tomat..... gödslar jag för lite? Ca en gång
i veckan får allt i uterummet Bio Bact i kannan.

Glad för svar! yes.gif Mvh ZaraP
Åsa, mälardalen zon 2
Gyllenbären: Kanske dålig pollinering.

Tomat: dåligt med blommor brukar ofta bero på sånt som att plantorna står för mörkt eller att man gödslar med för mycket kväve.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon