Österläge
Hej alla odlavänner!

Vill bara meddela att jag har bytt nick, från uteplatsen till Österläge. Beror förstås på att vi har köpt hus o att trädgården ligger i öster!! biggrin.gif

Jag vet inte hur vi ska stå ut i två månader till, tills vi får tillträda huset... Vi vill ju börja NU, med att måla om, inreda, fixa i trädgården (mest jag det sista wink.gif)... Gick i affärer i går o tittade på gardiner, tapeter, väggfärg... lampor, möbler... staket, spaljéer... tongue.gif
Christer i Falköping
Grattis Österläge!
Christer.
Madeleine1
Grattis!! smile.gif
Anki V
Jag vill också grattulera till det nya "läget" yaay.gif
/Anki
anne-li i olofstorp
Lycka till till er bägge!
Herr och fru österläge....
sway307
Grattis, men ha inte för stora planer på att hinna allt direkt. Då brukar man mest bli besviken. Men ett hus bor man i längen så låt det ta tid. Och lycka till i trädgården!
Helen i Piteå Zon 5
Kul! GRATTIS!
Österläge
Tack så mycket, alla! smile.gif Vi är så glada, pratar om huset varje dag... tongue.gif Och ja, vi tänkte ta lite i taget, som tur är så fick vi ju tag på ett hus där inget egentligen MÅSTE göras för att kunna bo där! Utan det vi vill göra först är att måla om några väggar för att få vår prägel på det, köpa ny spis, måla köksluckorna... Sen till våren ska vi sätta staket runt altanen o börja fixa med trädgården... yahoo.gif

Jag har massa idéer men även där ska jag ta en sak i taget - tänkte nog börja med ett grönsaksland och ett blomland, så kan man göra fler rabatter nästa år... Har ju nästan alla mina växter i krukor nu så de som klarar vintern kan ju stå kvar i dem. Det första jag ska göra när vi får komma till huset i september är att gräva en provisorisk rabatt för att jordslå mina rabattväxter! Så får se stå där över vintern, till jag vet vad jag ska göra med dem... g.gif
Betty
Grattis och lycka till med det nya läget! biggrin.gif
Biggan_
Grattis och Lycka Till säger jag också! blomma.gif
Österläge
Tack för alla lyckönskningar o glada tillrop! wub.gif Igår hade vi besiktning på huset o det gick bra. Vissa delar av fasaden behöver målas om lite o så behöver hängrännan rensas, typ... Inget allvarligt o inget vi inte visste! smile.gif
*Ulrica*
Så jättebra! Jag är så glad för din skull!

Än en gång måste jag uttrycka min avund för en lagom stor trädgård... senast idag har jag haft lite hopplösa känslor inför mina enorma arealer... dessutom har vi haft ett samtal här hemma. Min idé om växtlighet på höjden för att skapa rumskänsla har inte fallit i god jord. Sambon vill kunna beundra utsikten från hela trädgården. sad.gif
Hur sjutton skapar man då en mysig, lummig oas.... confused.gif g.gif
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 24-07-2008, 14:43) *
Så jättebra! Jag är så glad för din skull!

Än en gång måste jag uttrycka min avund för en lagom stor trädgård... senast idag har jag haft lite hopplösa känslor inför mina enorma arealer... dessutom har vi haft ett samtal här hemma. Min idé om växtlighet på höjden för att skapa rumskänsla har inte fallit i god jord. Sambon vill kunna beundra utsikten från hela trädgården. sad.gif
Hur sjutton skapar man då en mysig, lummig oas.... confused.gif g.gif

Hmm, jo det klart jag förstår hur du menar, det kan ju kännas för stort ibland... Och vad synd att sambon inte gillar idén med rum i trädgården!! sad.gif Men du kanske kan få göra ett litet rum, i ett hörn nånstans...? shy.gif Mysigt att kunna sitta där, omsluten av klätterrosor eller doftande växter eller nåt... Hoppas ni kan komma på en bra kompromiss! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon