Full version: Hallon
Odlarinna
Jag brukar få bra med hallon men iår blir det inte så.Det finns kart men små och vill inte mogna.Jag har vattnat då och då men kanske inte tillräckligt. Är det dåligt hallon-år ? confused.gif
sjusorterskaka
CITAT (Odlarinna @ 21-07-2008, 12:01) *
Jag brukar få bra med hallon men iår blir det inte så.Det finns kart men små och vill inte mogna.Jag har vattnat då och då men kanske inte tillräckligt. Är det dåligt hallon-år ? confused.gif

Min "svärmors" buskar svämmar över med stora hallon. Tror vi plockat runt 20 liter och det fortsätter bara komma. Så här (norra skåne) är det inget dåligt hallonår iaf. Men torkeperioden har väl satt sina spår kan jag tänka?
IngeUppsala
Hm...här i Uppsala har vi kolossalt mycket hallon där jag odlar. Har på 25 år inte sett så mycket! Det har ju varit torrt här också och ingen har ju precis vattnat hallonen.
Det är huvudsakligen gamla planteringar - så där en trettio år - som har "gått i arv", sorten minns väl ingen längre. Det finns ännu ingen jämförbar nyare plantering, de är för unga.

Tråkigt för dig!

noora
Vi har också mycket hallon och större än vanligt. Jag gödslade lite extra ungefär vid blomningen och det är kanske lite fruktbärande skott än vanligt (förra året hade vi mycket skottstekel i skotten) så de fick kanske mer energi "per hallon" i stället.
Odlarinna
Jösses ! 20 liter! Jag hae fått max 20st, Ni är lyckliga ni !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon