Full version: Mycket nära
eden
Två styck rosor fotade i macro. Tittar man ordentligt så ser man pärlor i den ena. w00t.gif
Sussie F-Flower
Åhhh, Vilka vackra!!!

Kul med macro. Många spännande bilder kan det bli då!
eden
CITAT (Sussie F-Flower @ 21-07-2008, 22:12) *
Åhhh, Vilka vackra!!!

Kul med macro. Många spännande bilder kan det bli då!

Tack Sussi att du skriver ett par rader. Det bästa , för mig, är att du tyckte om bilderna. yes.gif
tepa
Hej Eden

Dom är så otroligt vackra. Jag håller på att bli riktigt ros-biten själv. Ursäkta min okunnighet, men vad är macro ?

Hälsn Tepa
eden
Kul att du tycker om bilderna och skiver ett par rader om detta, det gläder mig mkt. Macro är när du fottar med ett särkilt objektiv eller insällning på en kompaktdigital-kamera. Själv använder jag system-kamera.Här kommer ett par till.
tepa
Hej Eden

Oj oj oj. Gul ros, vad vacker. Har bara en vit och så olika nyanser av rosa, röda o orange rosor. Måste absolut skaffa en gul. Vad heter din gula ? Blommar hela sommarn?

Hälsn Tepa

Helen i Piteå Zon 5
Vackra Rosor på fina foton yes.gif
stennie
Jättefina bilder...den gula rosen är skarp och fin...varför är det så svårt att fota röda blommor???
Tog själv några macrobilder idag.

Svalget på en gladiolus
eden
CITAT (tepa @ 23-07-2008, 07:47) *
Hej Eden

Oj oj oj. Gul ros, vad vacker. Har bara en vit och så olika nyanser av rosa, röda o orange rosor. Måste absolut skaffa en gul. Vad heter din gula ? Blommar hela sommarn?

Hälsn Tepa

Hej Tepa!
Vill minnas att det är Fresia.

Stennie,att det är svårt med den röda färgen KAN vara att kameran blir lurad, KAN också vara att du har kameran FÖR nära så att den inte klarar att fokusera.

Här kommer en till. Aprikosfärgad.
eden
CITAT (stennie @ 23-07-2008, 17:45) *
Jättefina bilder...den gula rosen är skarp och fin...varför är det så svårt att fota röda blommor???
Tog själv några macrobilder idag.

Svalget på en gladiolus

Den här är ljuvlig. Grattis till en fin macrobild/eden
skogstroll
Här är en närbild på en lilja, det är rätt häftigt att se dem så nära smile.gif
[attachment=21912:Bild_001mindre.JPG]
eden
CITAT (skogstroll @ 29-07-2008, 11:55) *
Här är en närbild på en lilja, det är rätt häftigt att se dem så nära smile.gif
[attachment=21912:Bild_001mindre.JPG]

Måste vara frömjöl som syns lite till vänster. Vet inte om du sett det. slap.gif Hörligt fotat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon