Full version: Service Pack 3
Alba
Alla uppdateringar kommer ju med automatik från Microsoft.
Igår fick jag en uppdatering "Service Pack 3" som jag skulle installera.

Jag har nu försökt flera gånger men det går bara inte. Jag får upp felmeddelande "Programåtkomst nekad".
Varje dag när jag startar datorn poppar det upp en ruta "Det finns nya uppdateringar för din dator".....men det går ju inte ranting.gif

Någon som har en aning om vad det innebär.
Azur
Det låter som om du har ett "poweruser"-konto men man behöver vara inloggad som administrator för att installera den uppdateringen?
Fizzgigg
CITAT (Alba @ 22-07-2008, 09:24) *
Alla uppdateringar kommer ju med automatik från Microsoft.
Igår fick jag en uppdatering "Service Pack 3" som jag skulle installera.

Sanning med modifikation faktiskt. Nu vet jag inte vilken Windows du har, men Vista är första Windows-versionen som nästan gör allt per automatik. XP och äldre är ganska primitiva i det avseendet.
Men jag håller med Azur, det låter som att du inte har administratörsrättigheter på datorn.
Alba
Jag har Windows XP..........en stationär dator som bara jag använder. Jag har ju kunnat uppdatera förut utan att logga in på något sätt.

Skulle det kunna vara så då att på juste detta, Service Pack 3, skall man logga in och var i så fall ???

När jag försöker köra uppdateringen startar den ju direkt......finns inget där man loggar in just där.

När jag går in på Start---Logga ut som administratör finns inga andra konton där än Administratör.
*Stintan*
Gå in i kontrollpanelen och se efter under "användarkonton" att du står som administratör.
Alba
Där finns endast Aministratör angiven-----inget namn......inget lösenord som ska användas.

Därefter står det "Gästanvändarkonto inaktiverat" eller något i den stilen.

confused.gif confused.gif
*Stintan*
Skumt för om det bara är du som använder datorn så borde du stå som administratör. Vad händer om du går in som jag sa förut och sedan klickar på "hantera ett annat konto" ?
Alba
Hos mig finns bara "Ändra ett konto" eller "Skapa ett nytt konto".

Om jag ändrar eller skapar ett nytt konto är jag rädd att jag får inloggningsproblem........att jag måste ange lösenord för varje inloggning och det vill jag inte.

Det konstiga är ju att jag kört massor av uppdateringar under åren utan problem men nu blir det stopp.....eller om det är något annat fel som inte har att göra med adm.kontot.
Jag ska leta vidare på nätet får se om jag får något svar.

Tack alla som försökt hjälpa mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon