Blackelvira
Jag körde över en katt idag och det var så hemskt. Den kom från ingenstans och sprang rakt in i mitt framhjul. Den levde när jag klev ur bilen men dog någon minut senare. Den rullade runt och hade väldigt ont,försökte ta sig därifrån när jag närmade mej. Den var hel och fin och det syndes ingenting på den men jag vet att hjulet gick över den helt och hållet. Jag mår så dåligt och tycker att jag är en hemsk människa.Usch usch.
CillaM
Åh stackare, du får inte klandra dig själv, du kunde ju inte hjälpa det. Ibland far katterna rätt över vägen och hoppas på sitt 9:e liv, och katter som lever intill starkt trafikerade vägar förbrukar sina liv snabbt. Men jag förstår dig, det måste kännas fruktansvärt. Huvudsaken är att katten fick gå vidare så pass snabbt efter olyckan att den knappt hann lida. Stackars dig, kram och försök att inte tänka på det just nu. I morgon är en annan dag.
anne-li i olofstorp
Men stackars dig!
Och stackars katt!
Känner för dig, det är hemskt att uppleva.
När katter gör så där, -springer rakt över vägen - så kvittar det faktiskt hur sakta man kör, det är omöjligt att stanna ändå.
Katten led ändå inte så länge. även om varje sekund känns lång när man är chockad och inte vet vad man skall göra.
trostar.gif
Myosotis
-cry-.gif Usch vad hemskt. Tycker synd om både dig och katten. Lyckades du hitta ägaren? När min katt blev överkörd hittade jag henne bara intill vägen, de kunde väl ha sagt till någon.
Du kunde inte göra något, men jag förstår skuldkänslorna. Kör man bil, tar man risken tyvärr. Jag höll på att köra på en stenskvätta häromdagen, fick nästan hjärtstillestånd men det gick bra. Cyklade faktiskt nästan på en ekorre en gång.
trostar.gif smiley_small_hug.gif

Tror faktiskt att djur i akut chocktillstånd inte lider mycket, det är nog mest stresshormonerna som tar över. Det finns väl nån studie på gaseller som inte känner smärta när de blir tagna av lejon har jag för mig. Så förhoppningsvis hann katten aldrig känna någon smärta överhuvudtaget.
Blackelvira
Tack för att ni bryr er. Jag gick in i till de som var närmast och frågade om det var deras katt och då berättade hon att det var grannens. Han som rår om katten är periodare och har supit ganska hårt i tre dagar så hon ville inte att jag skulle gå dit.Vi ringde till hans godeman och hon skulle åka dit och prata med honom. Jag vet att han är väldigt kattkär och han har tagit bra hand om sina kattor.
Jag har själv två kattor och skulle bli väldigt ledsen om något hände dem.
stennie
trostar.gif Stackars dej, vet hur du käner dig.....
Flower_Flis
åå fy o usch. stackare!!!
vet itte va ja hade gjort om ja hade gjort de... har själv katt så.
men hoppas du försökte leta upp ägaren till den...
unsure.gif smiley_small_hug.gif
Suz
Stackare! Usch vilken upplevelse! trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon