Full version: Min potatis.....
Magnus G
Hej alla...

Jag har upptäckt att det finns en liten snigel( utan snäcka) som äter av min potatis i potatislandet. Det är swift som är planterad.
Den finns så att säga i jorden. När den äter så blir det som kratrar, inga direkta gångar.

Denna snigel är ca 2 cm lång och mörk till färgen.

Är det någon som vet vad man kan göra mot denna snigel.

MVH Magnus sad.gif
Ella
Mot sniglar är det ölfällor som gäller. I nåt inlägg har jag läst om en mördarsnigel som grävt ner si 15 cm. Kanske är det en så kanske inte.

När jag gör ölfällor så tar jag och gräver ner en syltburk så mycket att ungefär en cm sticker upp. Sen häller jag öl i burken.
Magnus G
Men de är ju så små... De verkar inte vara några mördarsniglar. Men jag ska prova med öl. Finns det något speciellt öl som är bättre?

MVH Magnus
Ella
Ölsorter är jag dålig på men enligt vad andra har skrivit så ska det gå bra om man handlar i sin vanliga men inte väljer de sorterna som har allra lägst alkoholhalt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon