kolonin
Kan man så exv sallad och annat där man nyss dragit upp potatis, eller är jorden liksom "utarmad" där? Jag börjar få ont om såplatser...
Åsa, mälardalen zon 2
Sallat brukar inte vara så krävande så du kan så, du kan ju ev vattna med lite näring längre fram ifall det verkar behövas (alt lägga på gräsklipp eller mylla ner någon pelleterad gödning).

Kan lägga till att du nog måste förkultivera sallaten på kallt ställe sallatsfrön gror inte i varm jord.
kolonin
Nä, just det. Kanske morötter eller dill istället. Eller varför inte ringblommor mitt i potatislandet?
KURT
Dill går nog bra, men morötter är det kanske lite sent för, om man inte har en snabbväxande sort.
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns ju annat man kan så nu ex. asiatiska grönsaker (ifall man inte bor norr om gävle), spenat, rädisa, kryddkrasse

Själv skördade jag vitlöken idag sedan grävde jag iordning jorden med lite överbliven plantjord och några nävar hönsgödsel och sedan sådde jag spenat, Kyona Mizuna, majrova, kålrabbi och daikon något av dem borde ju bli något och funkar inte någon sort så vet jag att den inte funkar vid såhär sen sådd.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon