Full version: Växtskola
Sploff
Hejsan!

Är en kille som precis fått upp ögonen för mina växter och tycker helt plötsligt det är roligt att sköta om dom. Skulle vilja lära mig ALLT om skötsel till mina växter och tänkte rådfråga här om det finns någon "skola" på nätet som lär en beskära olika växter och allt man behöver göra för att dom ska må bra. Jag börjar verkligen från noll o vill ogärna att mina växter ska dö pga att jag gör fel.
Har rätt mycket växter ändå i min lgh (17 olika sorter varav 5 är små "kaktusar")

Kanske är lite otydlig i mitt inlägg men hoppas ni förstår vad jag är ute efter.
Tack i förhand
Anna!
Skojigt att du är odlingsintresserad! smile.gif Själv är jag också glad amatör och har lärt mig massor här på odla! Sökfunktionen är mitt hetaste tips! Där man du söka efter gamla trådar och för hoppningsvis få svar på massor av frågor!!
Lycka till!
Tosan
Hej och välkommen hit!
Och hittar du inte svaren genom sökfunktionen så är det bara att fråga smile.gif
blomkronan
Om man gogglar så hittar man svaren på odla.se i 70% av fallen yes.gif
Välkommen hit det här är bästa forumet för alla dina svar...
Varning det är beroendeframkallande sick.gif
Jag är såld, mitt odlingsinresse var lagom kiss.gif innan jag hitta denna sida crazy.gif
Men jag tycker det är sååååå intressant jag har lärt mig så mycket av mina nya vänner yahoo.gif
//Mari
Sploff
Ja det är verkligen beroendeframkallande och jag gillar att prova saker o lära mig nytt. Problemet är att lägenheten håller på att bli lite för grön och ändå vill jag ha mer =)

Tack för svaren
Kee
Håller med föregående talare. Jag befinner mig nog i en snarlik sits som du och det är grönt i vartenda fönster. Jag började som novis har lärt mig genom att läsa på här på odla, men även genom experimenterande. Min åsikt är att det är bäst att lära sig de växter man själv äger, eftersom det ju är tämligen svårt att kunna allt om allt på en gång!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon